چگونه خودمان سنگ آنتیک نصب کنیم ؟

سنگ آنتیک نصب آسانی دارد و با کمی آموزش به راحتی می توانید خودتان سنگ آنتیک منتخب خود را نصب کنید . یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راه هایی که می توان یک تغییر اساسی و مهم در دکوراسیون و محیط خانه ایجاد کرد ، انتخاب و نصب سنگ های آنتیک در یکی از دیوارهای پذیرایی و مورد توجه خانه می باشد . ایجاد همچین تغییری به خصوص در ایامی مانند عید نوروز بسیار مورد علاقه مردم می باشد . از جذابیت های سنگ های آنتیک نصب آسان آن است. برای تغییر در دکوراسیون داخلی خانه و محل زندگی یا کار خود می توانید از کاغذ دیواری ، نقاشی دیوارها ، تعویض وسایل خانه مانند : مبلمان و …  استفاده کنید.

تخصص در نصب سنگ آنتیک :

اجرا و نصب کاغذ دیواری یک تخصص است که اگر تجربه کافی نداشته باشید ، نمی توان نتیجه مطلوب گرفت و کاغذ دیواری را درست و بدون حباب چسباند . نقاشی دیوارها کاری پر زحمت و پر دردسر هست که برای انجام آن ناگزیرید برای جلوگیری از رنگی شدن و گرد و خاک تمامی لوازم خانه را منتقل یا جابجا کنیم . خرید و تعویض لوازم خانه همانند مبلمان و … نیز هزینه‌ های بسیار بالایی دارد . بهترین و تاثیرگذارترین راه حل جهت ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی خانه انتخاب و نصب سنگ آنتیک گروه تولیدی آرین رویال می باشد . این توصیه دلایل مهمی دارد که می توان آن را بر شمرد :

1 –  سنگ آنتیک را فقط در یک دیوار آن هم به متراژ محدود نصب می کند .

2 –  سنگ آنتیک را با چسب می چسبانند و بنابراین ریخت و پاش و کثیف کاری بسیار ندارد .

3 – درخشش و جذابیت سنگ آنتیک در دیوار خانه تاثیر بسیاری در تغییر محیط خانه می گذارد و محیط خانه را زیبا و دگرگون می‌کند.

4 – نصب آن از پس هر فردی که اندکی توانایی فنی در خانه داشته باشد بر می آید و شما با هر شغل یا جایگاهی که دارید می توانید براحتی نصب را در یک روز تعطیل در خانه یا محل کار خود انجام دهید .

در این مقاله قصد داریم به زبانی ساده شیوه انتخاب سنگ آنتیک و نصب آن را آموزش دهیم تا با کمترین هزینه ممکن بیشترین تغییر را در خانه خود ایجاد نمایید .

انتخاب دیوار جهت اجرای سنگ آنتیک :

همانطور که گفته شد در اجرای سنگ آنتیک نیازی نیست مانند نقاشی ساختمان تمامی دیوار های خانه را درگیر کنید و فقط یک دیوار از خانه که ویژگی های زیر را داشته باشد  کافیست :

1 –  دیواری انتخاب شود که در لحظه ورود در جلوی چشمانتان قرار گیرد ؛ به عنوان مثال : دیوار روبروی درب ورودی در پذیرایی ، اتاق خواب یا دفتر کار و هر فضایی که قصد اجرای سنگ دارید .

۲  – حدالامکان در دیوار مورد نظر بازشو ها همانند درب یا پنجره وجود نداشته باشد .

3 – دیواری انتخاب شود که تاسیساتی همانند رادیاتور ، اسپیلت و یا کمد دیواری وجود نداشته باشد .

4 – دیواری انتخاب شود که در حضور مهمان بیشتر از همه جلوی چشم می باشد . که این دیوار می تواند دیوار پشت تلویزیون که به اصطلاح دیوار TV گفته می‌شود ، باشد ؛ یا دیواری که رو به‌ روی مبلمان مهمان قرار دارد .

به دیواری که مشخصات فوق را داشته باشد در اصطلاح معماری دیوار گل گفته شده و مناسب ترین دیوار برای اجرای سنگ آنتیک می باشد . اگر این دیوار طول زیادی داشت می توانید بخشی از دیوار را سنگ آنتیک کنید که در این صورت به دو روش می توانید انجام دهید : اول اینکه سنگ آنتیک را داخل یک قاب قرار دهید و دوم اینکه دو طرف سنگ آنتیک را به صورت دندان موشی نامنظم نصب کنیم . در تصویر می توانید نمونه نصب شده سنگ گیوتین گروه تولیدی آرین رویال را مشاهده نمایید :

بهترین گزینه برای انتخاب سنگ آنتیک :

گروه تولیدی آرین رویال با شناسایی نیاز بازار و در نظر گرفتن و در نظر گرفتن سلایق مختلف ، اقدام به تولید نمونه های متنوعی از سنگ های آنتیک می نماید که در فضا های مختلف ، کاربرد ها و جذابیت های خاص خود را دارد . نکته قابل تأمل در نصب سنگ آنتیک این است که هر چه ابعاد سنگ آنتیک کوچک تر باشد ، نصب سنگ زمان و وقت بیشتری می گیرد و در عوض خطا های نصب کمتر به چشم می آید و هر چه ابعاد هر تکه سنگ آنتیک بزرگتر باشد ، سرعت کار بالا می‌رود و از طرفی نیاز به دقت بیشتری دارد و اجرای آن مهارت بیشتری می طلبد .

ملزومات و ابزار کار :
  • برای نصب سنگ آنتیک در خانه یا محل کار خود به لوازم بسیاری نیاز ندارید :
  • یک عدد کاردک پلاستیکی دندان موشی که از ابزار فروشی تهیه می کنید
  • یک متر دستی خانگی
  • یک تکه تیشه یا چکش فلزی کوچک
  • یک عدد شیشه شور خالی

برای اجرای سنگ آنتیک حداقل ملزومات لازم می باشد . البته داشتن دستگاه مینی فرز برای برش سنگ های کنج دیوار محل نصب هم مفید است ؛ ولی می توان از آن هم صرف نظر کرد و قسمت ‌های برشکاری را در انتهای کار اندازه گیری نمود و با هزینه بسیار کمی این مسئله را حل کرد .

آماده سازی سنگ سطح زیر کار :

ابتدا زیر دیوار مورد نظر را یک ردیف سفره یکبار مصرف پهن کنید تا پس از پایان کار نیازمند تمیزکاری زیادی نباشید . پس از آن دیوار را از هرگونه تابلو ، تزئینات ، کلید ، پریز و تاسیسات خالی کنید . کافیست فقط قاب رویه کلید ها و پریز ها را باز کنید و نیاز به جداسازی سیم ها نیست . سپس با یک عدد شیشه شور که از آب پر شده باشد ، دیوار را خیس کنید تا جلوی هرگونه گرد و خاکی گرفته شود و با یک تیشه یا چکش کوچک آهسته به دیوار ضربه زده و سطح گچ روی دیوار را زخمی کنید . هر ۱۰ سانت یک ضربه بزنید تا سطح زیر کار از حالت صیقلی  و صاف بودن خارج گردد . اکنون تکه گچ های روی سفره یکبار مصرف که زیر دیوار پهن کردید را جمع و تخلیه کنید و دوباره سفره را سر جایش پهن کنید .

حالا با متر دستی در دو طرف دیوار از کف تا سقف هر۵۰ سانتی متر را علامت بزنید و سپس با یک مداد خطوط افقی بر روی دیوار موازی سطح کف سرامیک بکشید ، تا از این طریق تراز کف را در طول دیوار به دست آورید و جلوی خطای تراز در اجرای سنگ را به صورت چشمی بگیرید .

 سنگ آنتیک نصب بر روی دیوار :

اکنون با استفاده از چسب خمیری گروه تولیدی آرین رویال و کاردک پلاستیکی دندان موشی سطح پشت هر سنگ را کامل چسب می زنید به طوری که لبه های کاردک در پشت سنگ کشیده شود ؛ بیش از این مقدار چسب نیاز نمی باشد و از پایین دیوار طبق چیدمان داخل بروشور ها و نمونه کارهای داخل سایت گروه تولیدی آرین رویال شروع به نصب می کنیم . قطعات تکه کناره ها را بگذارید در آخر کار نصب کنیم . اگر دستگاه مینی فرز دارید که برش دهید وگرنه اندازه ها را یادداشت کنید و در کارگاه های خدماتی سنگبری چند قطعه باقی‌مانده را برش دهید و در جای خود نصب نمایید . به دلیل مرغوبیت چسب کاشی گروه تولیدی آرین رویال نیاز به ضربه کاری زیادی ندارید و با چند ضربه با دست می توانید سنگ را به راحتی روی دیوار فیکس نمایید .

در پایان با همان شیشه شور قبلی رزین سیلیکونی گروه تولیدی آرین رویال را روی سنگ بپاشید تا براقیت و زیبایی سنگ دو چندان شده و علاوه بر آن سطح سنگ آب گریز و مقاوم تر گردد . پس از گذشت ۱۲ تا ۲۴ ساعت می‌توانید تزیینات و یا تأسیسات روی دیوار را دوباره بر روی آن نصب کنید .

کل این فرایند در ۲۴ ساعت و در یک روز تعطیل می تواند انجام شود و شما را از هزینه های بالای نصب معاف گرداند . گروه تولیدی آرین رویال بر آن است که با آموزش نصب سنگ های آنتیک زیبایی را به خانه هم وطنان عزیز هدیه داده و اندکی از دغدغه های مالی شما مشتریان عزیز بکاهد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *