نکات اجرایی سنگ گیوتین آنتیک

نکات اجرایی سنگ گیوتین آنتیک :

نکات اجرایی سنگ گیوتین که یکی از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین سنگ های نمای موجود در بازار می باشد، که به دلیل ساختار زیبا و قیمت مناسب همیشه مورد توجه عموم فعالان حوزه صنعت ساختمان قرار دارد . همچنین به دلیل تنوع رنگ و داشتن رگه های زیبای سنگ همیشه مورد علاقه معماران قرار داشته و در بسیاری از بخش های نمای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد . از دیگر مزایای استفاده از سنگ گیوتین در نمای داخلی ساختمان نصب آسان آن می باشد .

همانطور که می‌دانیم اجرای سنگ توسط استادان سنگ ها هزینه بالایی داشته که این هزینه گاهاً تا میزان قیمت خرید سنگ گیوتین برابر می گردد . به همین دلیل افرادی که اندکی توانایی های فنی در خود دارند ، در هر شغل و جایگاهی که باشند با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله ، اندکی حوصله و سلیقه می‌توانند خودشان سنگ گیوتین دکور یا نمای داخلی منزل یا محل کار خود را نصب نمایند و از پرداخت هزینه های نصب سنگ معاف گردند . بدین جهت مطالعه و رعایت نکات اجرایی این مقاله مرجع مناسبی جهت پاسخ به سوالات نصابان سنگ در نمای داخلی ساختمان می باشد .

مشخصات عمومی سنگ گیوتین :

سنگ گیوتین گروه تولیدی آرین رویال همانند تمامی سنگ های گیوتین طبیعی عرض استاندارد ۵ سانتی متری و عمق نامنظم تا ۴ سانتیمتر را داراست . طول این سنگ ها نباید منظم و یک اندازه باشد تا در هنگام اجرا بندهای نامنظم عمودی شکل گیرد و به همین دلیل میانگین طول این سنگ ها در حدود ۳۰ سانتی متر می باشد .

چیدمان سنگ گیوتین :

سنگ گیوتین با توجه به محل نصب و طراحی صورت گرفته در چیدمان داخلی نما به سه صورت اجرا می گردد : در حالت نصب افقی ، می توان سنگ را در داخل یک قاب کامل قرار داد و ابتدا و انتهای سنگ گیوتین در کنج دیوار همه فضا را بپوشاند . در حالت دوم نیز می‌توان دو طرف سنگ را به صورت نامنظم نصب کرد و سنگ به صورت دندان موشی و البته کاملاً نامنظم قرار گیرد .

در حالت اول اگر قرار است تمامی سطح دیوار پر شود و یا قابی در بخشی از دیوار شکل گیرد ، بهتر است از این روش استفاده گردد و اگر قرار است بخشی از دیوار در ارتفاع کف تا سقف اجرا شود و دیوار در دو طرف ادامه داشته باشد ، مناسب است از حالت دوم استفاده شود . حالت سوم نصب سنگ گیوتین اجرا به صورت عمودی می باشد که در دیوارهای قوسی شکل و ایجاد نمای خاص کاربرد دارد .

آماده سازی سطح زیر کار :

یکی از نکات اجرایی سنگ گیوتین این است که ، قبل از شروع نصب سنگ گیوتین ، سطح دیوار مورد نظر نیازمند آماده سازی جهت چسبندگی بیشتر سنگ به دیوار می باشد . در ساختمان های نوساز بهترین حالت زمانی است که پس از دیوار چینی و اجرای گچ یا سیمان زیر کار اجازه رویه کشی دیوار را نداده و بدین صورت هم از هزینه رویه کشی و نرم کشی سطح دیوار با گچ یا سیمان جلوگیری نمایید ، هم سطح زیر کار زبر و مناسب چسبندگی سنگ کاملاً آماده می باشد . در ساختمان های قدیمی نیز در صورت وجود هرگونه رنگ بر روی دیوار و یا سطح گچ صیقلی ، با یک تیشه ساده اقدام به زخمی کردن سطح دیوار نمایید و به راحتی سطح دیوار را برای نصب و آماده سازی کنید .

استفاده از ترکیبات آب و چسب چوب و یا آّب و سریشم برای پوشش دیوار زخمی شده به چسبندگی سنگ به دیوار کمک می کند .  البته در سنگ گیوتین به دلیل داشتن ابعاد کوچک سنگ نیاز ضروری احساس نمی شود ؛ مگر این که دیوار زیر کار از پوشش بسیار ضعیف گچ نرم یا سیمان ضعیف برخوردار باشد . در این صورت نیاز به تقویت چسب کاشی هنگام نصب می باشد .

انتخاب نوع چسب  سنگ گیوتین :

گروه تولیدی آرین رویال در راستای تامین نیاز بازار محصولات خود ، اقدام به تولید محصولات چسب کاشی با انواع و کاربری‌های گوناگون نموده است . چسب های پودری و خمیری و مقاوم در برابر رطوبت هرکدام کاربری‌های خاص خود را داراست که در مقاله چسب کاشی پودری بهتر است یا خمیری؟ به صورت مبسوط توضیح داده شد . چسب های کاشی خمیری و پودری مزایای خاص خود را دارند و بسته به شرایط مصرف انتخاب می گردند و در صورتیکه دیوار رطوبت داشته باشد نیز از ترکیبات مقاوم در برابر رطوبت در چسب استفاده می‌گردد . جهت انتخاب چسب مناسب می توانید به مقالات معرفی چسب های کاشی در سایت AryanStone.com مراجعه نمایید .

رعایت تراز سطح ، چسب کاری و اجرای سنگ گیوتین :

پس از آماده سازی سطح زیر کار و انتخاب چسب کاشی رعایت یک نکته در نصب سنگ گیوتین ضروری است و آن تراز سطح می باشد . در اکثر دیوار های قدیمی می‌توان مبنای تراز سطح را سرامیک کف یا بالای قرنیز دیوار قرار داد و رعایت این توجه ضروری است که در هر چند ردیف اجرای سنگ گیوتین دقت شود که تراز افقی سطح رعایت گردد . برای این کار هم می‌توان به صورت چشمی عمل کرد و هم اینکه با یک متر ساده دو طرف دیوار را تا کف یا سقف اندازه گرفت تا از پیشرفت درست سنگ کاری دیوار مطمئن شد .

جهت اجرای سنگ گیوتین باید پشت هر سنگ گیوتین را با استفاده از یک کاردک دندان موشی آغشته به چسب کرد و به دیوار چسباند دقت شود که فاصله ای بین سنگ ها ایجاد نشود و وجود هرگونه درزی در ردیف ها موجب برهم زدن تراز دیوار می گردد .

رعایت بند عمودی نامتقارن در سنگ گیوتین :

سنگ گیوتین برخلاف متریال های گوناگونی همانند : آجر نما ، سرامیک کف و یا سنگ پلاک لازم است که بند های نامتقارن داشته باشد . بدین صورت که هیچ بندی به طور منظم تکرار نگردد و به همین جهت نیاز است از تکیه های سنگ با ابعاد مختلف در هر ردیف استفاده کرد . تا بند ها در جاهای مختلفی از ردیف افقی قرار گیرند . وجود سطح خشن سنگ گیوتین و رعایت بند های عمودی نامتقارن در نهایت سنگ گیوتین را به صورت یکپارچه نامنظم و بسیار زیبا نمایش می دهد . البته در اندک مواردی به سلیقه کارفرما می توان از دو رنگ سنگ گیوتین به صورت الگوی افقی استفاده نمود . به عنوان مثال یک در میان به صورت نواری سنگ گیوتین را دو رنگ ایجاد کرد و یا دو یا سه در میان و … . این عمل به سلیقه کارفرما بستگی دارد ؛ ولی در هر حال رعایت بند افقی تراز و بند عمودی نامنظم در هنگام اجرا سنگ گیوتین بسیار ضروری می باشد .

اعمال رزین سنگ گیوتین پس از اتمام کار :

پس از اتمام کار با استفاده از یک عدد قلم مو یا شیشه شور می توان رزین گروه تولیدی آرین رویال را بر روی سطح اعمال کرد ، تا علاوه بر دوچندان شدن زیبایی سنگ گیوتین ، براقیت و ضد آب شدن و همچنین افزایش مقاومت سطحی نیز بر روی نمای سنگ گیوتین اعمال گردد . اجرای این سنگ بسیار زیبا بوده و نمای حاصله زیبایی و تفاوت منحصر به فردی را در دکوراسیون داخلی و نمای دیوارهای در مورد نظر ایجاد می نماید .

[av_wc_single link=’373′ custom_class=” template_class=” av_uid=’av-qrrt8′ sc_version=’1.0′][/av_wc_single]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[av_wc_single link=” av_uid=’av-77xuk’][/av_wc_single]