آجر نما قیمت مناسب کدام مدلها هستند ؟

آجرنما قیمت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ آجرنما نوعی از مصالح ساختمانی به شمار می رود که معمولا از آجرنما ها برای تغییرات نمای ساختمان ها در بخش های درونی و بیرونی استفاده می کنند. آجرنما قیمت مناسب در انواع مختلفی تولید می شوند که در رنگ ها، طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارند.

استفاده از آجرنما برای بخش های بیرونی ساختمان علاوه بر ایجاد استحکام در نمای بیرونی ساختمان جنبه ی زیبا شناختی نیز دارند.

مهم ترین موارد موثر برای آجرنما قیمت مناسب چیست ؟

آجرنمای قیمت مناسب انواع مختلفی دارد که مهم ترین عامل در تعیین قیمت آن نوع این مصالح می باشد اما در ابتدا باید بدانید آجر نما چیست ؟ . با بررسی بازار آجرنما متوجه می شوید که قیمت این نوع مصالح براساس رنگ های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. ممکن است شما نمونه هایی را از یک برند مشاهده کنید که قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است و دلیل این امر کیفیت و ویژگی های آجرنماهای مختلف می باشد. هر اندازه کیفیت آجرها بالاتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

آجرنما قیمت مناسب در مقابل عوامل جوی، اشعه ی آفتاب و رطوبت و گرما و …. مقاومت فوق العاده ای دارد. آجرنما های نانو علاوه بر کیفیت از قیمت مناسبی برخوردار هستند. ممکن است برخی از افراد به این موضوع اشاره کنند که قیمت آجرنماهای نانو از دیگر نمونه های آجرنما بیشتر است که بنا بر کیفیتی که دارند بسیار مقرون به صرفه به شمار می روند.

انواع آجرنما قیمت مناسب نوع جدید ؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم آجرنما قیمت مناسب به دو دسته ی نمای بیرونی و درونی تقسیم می شوند. در صورتی که قصد دارید نمای بیرونی را به وسیله ی آجرنما پوشش دهید باید از نمونه های مستحکم و بادوام استفاده کنید.

آجرنما قیمت مناسب رستیک: رستیک نوعی از آجرنما است که اغلب در نمای بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع آجرنما می توانید برای زیباسازی نمای داخلی استفاده کنید. آجرهای رستیک از خلل و فرج هایی برخوردار هستند که به وسیله ی دستگاه های مخصوص ایجاد می گردد.

این نوع آجرنما ها را در دسته ی نسوز قرار می دهند که از آن ها برای پوشش دادن نماهای داخلی ساختمان استفاده می کنند. این نوع آجرنما را می توانید در ابعاد ، نوع و رنگ های متفاوت مشاهده می کنند. آجرنماهای رستیک بر اساس ابعاد، نوع و رنگ از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند.

آجرنما قیمت مناسب کرکره ای: این نوع آجرها به عنوان محبوب ترین نوع آجرنما به شمار می رود که معمولا از آن برای نماهای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. آجرنماهای کرکره ای در دسته ی نسوز هستند و می توانند تحت هر شرایط جوی مقاومت خود را حفظ کنند. این نوع آجرنما را می توانیم در رنگ های تیره مانند قرمز و قهوه ای مشاهده کنید. آجرنماهای کرکره ای را از خاک نسوز تولید می کنند که امکان تحمل حرارت بیشتر از 1000 درجه سانتیگراد را دارد.

آجرنما قیمت مناسب لعابی: این نوع آجرنما را با استفاده از سبک متفاوتی می سازند. برای ساخت آجرنمای لعابی از مواد اولیه آجر معمولی استفاده می کنند. پس از اینکه این آجرها آماده شدند لعاب مخصوص را بر روی آن اجرا می کنند. این پوشش به عنوان یک لایه ی محافظ بر روی آجرها عمل می کند و باعث ثبات آن در نمای بیرونی ساختمان ها می شوند. این نوع آجرها به دلیل وجود لعابی که دارند در مقابل نفوذ رطوبت، تغییرات آب و هوایی، فرسایش، بارندگی، تاثیرات شیمیایی، هوا زدگی و ….مقاومت زیادی دارند.

آجرنما قیمت مناسب مدل نسوز: این نوع از آجرنما بسیار مورد توجه طراحان ساختمانی قرار گرفته است و به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های آجرنما در بازار است. در سال های اخیر آجرهای نسوز بسیار پرکاربرد بوده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های آجرنما های نسوز این است که در برابر حرارت و آتش مقاومت بالایی دارد. این مدل آجرنما را به عنوان یک نوع عایق است که برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین مزیت های انواع آجرنماهای نسوز پایداری و دوام آن ها در برابر بارندگی و رطوبت، تغییرات آب و هوایی و اشعه ی آفتاب است. درست است که قیمت این نوع آجرنما از مدل های ماشینی بالاتر است اما به دلیل ایجاد ایمنی بالایی که دارند مقرون به صرفه محسوب می شوند.

آجرنمای قیمت مناسب قزاقی: این مدل آجرنما را می توانیم از قدیمی ترین نمونه های این نوع مصالح در ایران به شمار آوریم. از مهم ترین ویژگی های آجرنمای قزاقی مقاومت بالای آن در برابر یخبندان و رطوبت و شوره می باشد. یکی دیگر از مزایای آجرنماهای قزاقی رنگ ثابت آن ها می باشد. قیمت این نوع آجرنما نسبت به سایر نمونه ها بیشتر است اما از قابلیت عایق بودن برخوردار است که موجب کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی می گردد. این نوع آجرنما از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و در رنگ های گلبهی، اخرایی، قرمز، زرد و…. مشاهده می شود.

آجرنما قیمت مناسب مدل بهمنی: این نوع آجرنما را در نما و دیوارچینی به کار می برند. این نوع آجرنما را می توانید در رنگ های مختلفی مانند زرد، گلبهی و قرمز و………. مشاهده کنید. برای ساخت آجرنمای بهمنی از خاک رس استفاده می کنند که باعث می شود این مصالح در برابر آتش و حرارت از مقاومت بالایی برخوردار باشند. از دیگر ویژگی های این نوع آجرنما پایداری در برابر مواد شیمیایی می باشد. با توجه به قابلیت جذب پایین آب یک گزینه مناسب برای مناطق مرطوب به شمار می رود.

استفاده از آجرنما با قیمت مناسب باعث می شود که تا حد زیادی در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی بشود. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آجرنما ها تامین زیبایی و استحکام بالای که دارد در طول زمان موجب کاهش هزینه ها می شود. انتخاب آجرنما به عنوان پوشش داخلی و خارجی در ساختمان ها باعث می شود که بنای مورد نظر در مقابل نفوذ مواد شیمیایی، آتش سوزی، فرسایش، هوازدگی و تخریب و… پایداری بالایی از خود نشان بدهند. آجرنما به عنوان مقاوم ترین نوع نما در ساختمان شناخته می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *