انواع سنگ آنتیک چیست ؟

سنگ آنتیک به دو گروه عمده تقسیم می شوند :

گروه اول :  سنگ های آنتیک طبیعی

گروه دوم : سنگ های آنتیک مصنوعی

سنگ آنتیک مصنوعی در واقع نوعی از سنگ های آنتیک طبیعی می باشد که با مقداری از رنگ های مختلف و سنگ دانه  های طبیعی و سیمان و مقداری هم مواد سیلیکونی مخلوط می شود و در قالب های بسیار زیبا و متنوع که آن هم خود الهام گرفته و قالب گیری شده از سنگ های طبیعی است تولید می شود و به خاطر تنوع در رنگ و تنوع در طرح و وزن سبک آن بسیار پرطرفدار تر از سنگ های طبیعی معمولی می باشد . به همین دلیل در سالهای اخیر بازار فروش خوبی به دست آورده .

طراحان و معماران برای زیبا سازی نما های داخلی و خارجی ساختمان آن را پیشنهاد می‌دهند . سنگ آنتیک شرکت سنگ آرین رویال در طرح ها و رنگ ها و ابعاد مختلف در حال تولید می باشند که همگی آنها به خاطر زیبایی خاصی که دارند مورد توجه بیشتر طراحان داخلی و خارجی و همچنین مشتریان عزیز قرار گرفته است . به همین دلیل این شرکت تنوع در تولید طرح های مختلف سنگ آنتیک در راس کار خود قرار داده و هر از گاهی طرح های جدیدی را به بازار عرضه می کند .

همچنین این شرکت طرح های بسیار زیبایی از سنگ های آنتیک طرح آجر به آجر نما مشهور می باشد را به بازار معرفی کرده که می‌توان از آجر ایسلندی و آجر قزاقی و آجر بادبر و همچنین آجر هلندی نام برد که همگی جزء سنگ های آنتیک شرکت سنگ آرین رویال می باشند و اتفاقاً یکی از پر فروش ترین مدل های آنتیک به شمار می رود و بعد از سنگ های آنتیک آجر نما ها و مدل های دیگری از این سنگ های آنتیک از قبیل سنگ گیوتین، سنگ  پرنیان ، سنگ پروانه و سنگ پازلی و سنگ حصیری پرفروش‌ترین محصولات شرکت سنگ آرین رویال در گروه آنتیک می باشد .

علت پرطرفداری این محصول :

سنگ آنتیک مصنوعی در بین مردم از طرفداران بیشتری برخوردار می‌باشد که دلایل بسیار زیادی در انتخاب این نوع سنگ از طرف معماران و مشتریان وجود دارد ، که به بررسی چند دلیل از آنها می پردازیم :

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود مشتریان عزیز بین برند های مختلف  سنگ رویال را انتخاب کنند، تنوع در رنگ آن است . چرا که سنگ های آنتیک مصنوعی تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و در واقع هر نوع رنگی که مشتریان عزیز سفارش بدهند را می شود تولید کرد . چون بیشتر پیگمنت هایی که در بازار موجود است مورد پسند مشتریان می باشد پس یکی از مهمترین دلیل انتخاب مشتریان شرکت سنگ آرین رویال تنوع در رنگ آن است .

و دلیل بعدی آن نیز سبک بودن سنگ آنتیک آرین رویال نسبت به سنگ طبیعی است ، چرا که کار را بسیار آسان می کند . این محصول به خاطر سبک بودن هم به راحتی نصب می شود و هم  بعد از نصب به هیچ وجه از جا کنده نمی شود.  همچنین بخاطر سبک بودن آن جابجایی یا حمل و نقل از کارگاه تا محل نصب بسیار راحت تر از سنگ های دیگر است .

یکی دیگر از دلایلی که موجب انتخاب این سنگ شکیل از طرف مشتریان و معماران می‌شود، تنوع در طرح آن می ‌باشد . چون این نوع سنگ تولید شده در کارخانه آرین رویال در واقع طرح اصلی سنگ های طبیعی می باشد. چرا که قالب‌گیری سنگ های آرین رویال عمدتاً از سنگ های طبیعی صورت می‌گیرد . در واقع سنگ های آنتیک طبیعی که طرح های زیباتری را دارند جدا می شوند و جهت قالب گیری مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل است که بیشتر طرح های تولیدی آرین رویال شباهت بسیار زیادی با سنگ آنتیک طبیعی دارند . تنها فرق آن  وزن و رنگ آن می‌باشد .

و اما مهم‌ ترین دلیل انتخاب این محصول قیمت پایین ‌تر آن نسبت به سنگ طبیعی می باشد که این دلیل خود عامل اصلی فروش انبوه آن نسبت به طبیعی مشابه  آن می‌باشد .

و دیگر از دلایلی که مشتریان عزیز سنگ آنتیک آرین رویال را به سنگ طبیعی ترجیح می دهند، نصب بسیار آسان آن می باشد. چرا که به خاطر وزن کمتر و ابعاد دقیق تری که دارد، هم نصب را آسان می کند و هم این که تنوع چیدمان در نصب را زیاد می کند. همچنین به خاطر سبک بودن آن نصاب ها آن را به راحتی حمل کرده و به طبقات مختلف ساختمان جابجا می‌کنند .

محل نصب سنگ آنتیک :

از این محصول می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد که عبارتند از :

  1.  به عنوان دیوارپوش های بین کابینت ها .
  2.  جهت تزیین و زیبا سازی دیوارهای پشت تلویزیون .
  3.  جهت نصب در نما های داخلی و خارجی ساختمان .
  4.  جهت نصب در بالا و بغل های شومینه ها .
  5.  جهت نصب در دیوار های آشپزخانه های لوکس .
  6.  جهت نصب در اماکن اداری و تجاری و مسکونی .
  7.  نصب بر روی ستون هایی که در داخل اتاق قرار دارند و نمای ستون را زیباتر می کند .
  8.  نصب در فضا های مختلف ویلاها و باغ ها جهت زیبا سازی .

مقاوم سازی و ضد آب کردن به وسیله رزین :

مقاوم کردن و ضد آب کردن سنگ آنتیک یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین کارهایی است که باید بعد از نصب آن را انجام داد. برای این منظور شرکت سنگ آرین رویال ماده ضد آب کننده و براق کننده و مقاوم کننده رزین را معرفی می کند که تمامی ویژگی های فوق را داراست . این مورد بعد از نصب سنگ حتماً باید مورد استفاده قرار گیرد ، چرا که سنگ را بسیار بسیار براق می کند و همین طور بخاطر پوششی که بر روی سنگ ایجاد می‌کند، آن را هم ضد آب می کند و هم مقاوم تر از قبل می کند . برای پوشش دهی رزین، پیشنهاد میکنیم ، بعد از نصب و خشک شدن ، از این ماده به صورت پاششی بر روی سنگ مورد استفاده قرار گیرد.بعد از اجرای رزین کاری و خشک شدن آن بر روی سنگ مذکور ، شنگها قابل شستشو می شوند. چرا که سنگ ها در هر صورت ذاتاً خاصیت جذب آب را دارند . ولی پوشش دهی محلول رزین به سنگ،  مانند کاشی یک لایه لعاب بر روی سنگ می چسبد و آن را هم ضد آب و قابل شستشو می کند  . همچنین برای چسباندن سنگ، صنایع سنگ آرین رویال چسب های مخصوص این نوع سنگ ها را تولید کرده و به بازار عرضه می کند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *