موارد موثر در لیست قیمت سنگ پله :

چه عواملی در لیست قیمت سنگ پله موثر است؟ با توجه به اینکه سنگ پله در قسمت های پرتردد ساختمان ها نصب می شوند بنابراین در مقابل سایش و ضربه از اهمیت زیادی برخوردار هستند. با توجه به اهمیت این فاکتورها به عنوان عوامل تاثیرگذار در لیست قیمت سنگ پله به شمار می روند. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در لیست قیمت سنگ پله ها تاثیر زیادی می گذارد انواع این مصالح است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

لیست قیمت سنگ پله بر اساس انواع مختلف :

قیمت سنگ پله مرمر:

یکی از مدل های بسیار لوکس و جذاب سنگ پله نوع مرمر آن است این نوع سنگ پله به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش، انعطاف پذیری بالا و طول عمر زیاد در دسته سنگ پله های گرانقیمت قرار می گیرد و معمولا برای ساختمان های خاص به کار می رود.

لیست قیمت سنگ پله گرانیت:

مهم ترین ویژگی هایی که در تعیین قیمت این نوع سنگ پله تاثیر می گذارند استحکام و مقاومت این نوع مصالح است. به جرات می توانیم بگوییم سنگ راه پله ی گرانیت به عنوان پایدار ترین انواع سنگ پله به شمار می رود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که سنگ پله ی گرانیت را در مکان هایی که بیش از حد در معرض رطوبت هستند استفاده نکنید. می توانید این نوع سنگ پله را در بخش های داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید.

قیمت سنگ راه پله تراورتن:

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع سنگ پله که از مقاومت بالایی در مقابل هوازدگی برخوردار است سنگ پله تراورتن می باشد. این نمونه از سنگ پله دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشد و می توانید از آن در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کنید. برخی از سورت های این نوع سنگ پله از زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند بنابراین بهترین گزینه برای استفاده از راه پله ها در معماری رومی به شمار می رود. این نوع سنگ پله در مقایسه با دیگر انواع آن از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

سنگ پله مرمریت:

افرادی که به دنبال سنگ پله هایی با رنگ روشن و صیقل یافته هستند می توانند از این نوع سنگ استفاده کنند. این مدل سنگ راه پله طیف گسترده ای از رنگ ها را ارائه می دهد. اما صورت های آن که در رنگ های روشن است از زیبایی خارق العاده ای برخوردار هستند. در صورتی که قصد دارید فضایی را بزرگتر از حد معمول نشان دهید می توانید از این نوع سنگ بهره بگیرید. سنگ پله مرمریت در لیست قیمت سنگ پله جزو نمونه های نسبتا گران قیمت به شمار می روند.

تاثیر ابعاد در لیست قیمت سنگ پله :

همان طور که می دانید سنگ پله ها دارای ابعاد گوناگونی هستند که این امر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها بر قیمت این مصالح به شمار می رود. در حالت عادی عرضی که برای سنگ پله ها در نظر می گیرند 35 سانتیمتر می باشد. البته در برخی موارد مشاهده می کنیم که در ساخت و سازهای معمولی از سنگ پله هایی با عرض 40 تا 45 نیز استفاده می کنند. طول این سنگ ها براساس قسمتی که می خواهید سنگ پله را در آن به کار ببرید تعیین می کنند. مسلما سنگ پله هایی که در ابعاد کوچکتر وجود دارند از قیمت کمتری برخوردار هستند.

تاثیر نوع کاربری ساختمان در لیست قیمت سنگ پله :

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام انتخاب سنگ پله باید مد نظر داشت نوع کاربری ساختمان در حال ساخت می باشد. این نکته را بیشتر برای سنگ پله های کف حائز اهمیت است. انتخاب کردن سنگ پله از دو جنبه نوع کاربری ساختمان و استحکام و زیبایی آن انجام می گیرد. در صورتی که یک ساختمان اداری را احداث می کنید لازم نیست سنگ پله های مجلل و لوکس را انتخاب کنید که از قیمت بالایی برخوردار هستند. باید سنگ پله هایی را انتخاب کنید که در برابر سایش و فرسودگی مقاومت بالایی دارند و در طول زمان دچار آسیب نمی شوند. پله های اماکن عمومی باید از ضریب سختی بالایی برخوردار باشند. در هنگام انتخاب سنگ پله برای مکان های پرتردد اداری و تجاری ابتدا باید پایداری و استحکام را مد نظر قرار داد و پس از آن به زیبایی و جذابیت توجه کنید.

همانطور که می دانید سنگ پله ها از سنگ های طبیعی استخراج می شوند که این سنگ ها را پس از فرآوری و برش به بازار عرضه می کنند. هر کدام از سنگ پله ها بر اساس نوعی که دارند از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند همچنین برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این مواردی که گفتیم سنگ پله ها از قیمت متفاوتی نیز برخوردار هستند. بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای تعیین کننده در لیست قیمت سنگ پله نوع این مصالح ها می باشد.

ویژگی هایی که در لیست قیمت سنگ پله تاثیر می گذارند : 

  • مقاومت بالا در برابر ضربه ها و فشار های که در اثر تردد کشیدن یا برخورد جسم های سنگین به وجود می آید.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ساییدگی و فرسایش بر اثر رفت و آمد های زیاد
  • راه پله های بیرونی باید از پایداری زیادی در مقابل هوازدگی و تابش آفتاب ، سرما برخوردار باشند.
  • پله هایی که در فضای خارجی استفاده می شوند باید در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشند.
  • از مواردی که در انتخاب جنس پله ها مهم است دوام در برابر لک شدن و کثیفی
  • طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر امکان رنگ گرفتگی در مکان های پرتردد عمومی، تجاری

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ پله ها استفاده از این مصالح در بخش داخلی و خارجی ساختمان ها است. از دیگر موارد تاثیرگذار در این لیست می توانیم به ضخامت، ارتفاع و محل کاربرد سنگ پله اشاره کنیم. سنگ پله ها به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان ها به شمار می روند که باید در هنگام خرید آن ها نهایت دقت را به کار ببندید. برای اطلاع از لیست قیمت سنگ پله روش های مختلفی وجود دارد یکی از پرکاربردترن روش ها اطلاع از قیمت روزانه سنگ پله به وسیله اینترنت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *