عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه :

قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه به چه مواردی وابسته است؟ همان طور که می دانید سنگ های آنتیک در دسته ی سنگ های زینتی و تزیینی قرار می گیرند. این سنگ ها را معمولا با عنوان سنگ های دکوراتیو می شناسند که از ویژگی های مختلف و طرح های متنوعی برخوردار است از این رو بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فاکتورهای مختلف در تعیین قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه :

همان طور که می دانید قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین علت برای اطلاع از میزان قیمت سنگ باید برخی موارد را بدانیم  شامل موارد زیر می شود:

بررسی کیفیت و آنالیز سنگ: مهمترین شاخصه ای که برای تعیین قیمت سنگ های آنتیک آشپزخانه ای بررسی میزان آنالیز شیمیایی و فیزیکی این نوع سنگ ها می باشد. در صورتی که میزان آنالیز سنگ به اندازه ی مطلوب و مناسب نزدیک باشد و کیفیت آن در حد عالی باشد مسلما قیمت سنگ نیز بیشتر خواهد بود.

میزان درجه کیفی سنگ: یکی از مهم ترین مواردی که بر روی قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه تاثیر می گذارد میزان درجه ی کیفی سنگ ها است. در برخی موارد مشاهده می کنیم که قیمت دو سنگ مشابه به دلیل میزان کیفیتی که دارند با همدیگر متفاوت هستند.

رنگ و طرح متفاوت: با توجه به اینکه سنگ های آنتیک آشپزخانه ای از ضایعات سنگ های دیگر ساخته شده اند اما از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این نوع سنگ ها از نمونه های متفاوتی برخوردار هستند. قیمت سنگ ها با توجه به میزان روشنی و تیرگی آن ها سنجیده می شود هر اندازه سنگ روشن باشد قیمت بالاتر است در صورتی که موج داشته باشد از قیمت پایین تری برخوردار است.

تخلخل در سنگ ها: این نوع سنگ ها به دلیل روش خاصی که در ساخت آن ها به کار گرفته می شود خواه ناخواه دارای تخلخل هستند. به صورت طبیعی سنگ های آنتیک دارای فرج و خلل هستند اما میزان تخلخل در این نوع سنگ ها نیز دارای استاندارد خاصی است. هر چه قدر که میزان تراکم سنگ بالاتر باشد و از قابلیت ساب پذیری بالاتری برخوردار باشد به همان اندازه بر روی قیمت سنگ تاثیر می گذارد.

قطر و میزان ابعاد سنگ: یکی از مواردی که در تعیین قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه ای بسیار حائز اهمیت است سورت سنگ ها می باشد. سنگ های آنتیک آشپزخانه ای نیز مانند هر نوع سنگ دیگری از سورت های مختلف و گوناگونی برخوردار هستند. سورت بندی سنگ ها را معمولا پس از مرحله ی برش دادن انجام می دهند. هر اندازه میزان سورت سنگ شما یکدست تر باشد و از دقت بیشتری برخوردار باشد موجب می شود که قیمت سنگ ها افزایش پیدا کند.

انواع سنگ آنتیک آشپزخانه ؟

یکی از مهم ترین مواردی که در قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه تاثیر دارد نوع سنگ های آنتیک هستند. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم سنگ های آنتیک از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و همین امر باعث شده که از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه نوع گیوتین: این سنگ را به این دلیل گیوتین می نامند که با یک دستگاه شبیه به گیوتین به دو قسمت تقسیم می شوند. این سنگ ها به دلیل ضربه های محکم به مستقیمی که به آن ها وارد می شوند به صورت سطوحی ناصاف عرضه می شوند که زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می بخشد.

سنگ های چند بعدی: این نوع سنگ های آنتیک به علت ظاهر زیبا و متفاوتی که دارند. برش این نوع سنگ ها با استفاده از دستگاه های برش مختلف انجام می شود که موجب نقش ها و طرح های برجسته بر روی سنگ ها می شود. این سنگ ها می توانند به شکل دو یا سه بعدی باشند. قیمت این نوع سنگ ها ممکن است نسبت به دیگر انواع سنگ های آنتیک کمی گران تر هستند.

جنس سنگ های آنتیک نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه جنس این نوع سنگ ها است. در کل سنگ های آنتیک از 3 جنس مختلف که شامل

سنگ های تراورتن: بیشترین نمونه های سنگ های آنتیک را از سنگ های تراورتن تولید می شوند، این نوع سنگ از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند و امکان استفاده در نماهای داخلی و بیرونی ساختمان ها را دارند.

سنگ مرمر: همان طور که می دانید سنگ های مرمر در دسته لوکس ترین انواع سنگ ها قرار می گیرند این نوع سنگ ها را به دلیل سطح صیقلی و بسیار زیبایی که دارند بسیار مورد توجه هستند. از دیگر قابلیت های این نوع سنگ امکان عبور نور از خود است که با استفاده از نورپردازی های آشپزخانه جلوه ی فوق العاده ای پیدا می کنند.

سنگ های مرمریت: پس از سنگ های تراورتن این نوع سنگ در تولید سنگ های آنتیک کاربرد فراوانی دارند. سنگ های مرمریت از ویژگی های فوق العاده ای نظیر مقاومت بالا، قابلیت ساب پذیری بسیار بالا برخوردار هستند.

ویژگی های سنگ های آنتیک آشپزخانه ای :

قیمت سنگ آنتیک آشپزخانه نسبت به متریال های دیگر بسیار مناسب است. علاوه بر قیمت مناسب این سنگ ها از قابلیت های دیگری نیز برخوردار هستند. نصب سنگ های آنتیک بسیار آسان و ساده انجام می گیرد. می توانید این سنگ ها را بدون کثیف کاری با استفاده از چسب های خمیری مخصوص اجرا و نصب کنید.

تنوع بالا در سنگ های آنتیک به این معنی است که هر سنگی که در هر رنگ و نوعی که در طبیعت وجود دارد را می توان به عنوان سنگ های آنتیک فرآوری کرد. ساخت سنگ های آنتیک از قوانین و الزامات خاصی پیروی نمی کنند. این نوع سنگ ها را می توان در ابعاد مختلف تولید کرد.

سنگ های آنتیک این قابلیت را دارند که به شکل ترکیبی یا ترکیبی مورد استفاده قرار دهند. کاربران می توانند این نوع سنگ ها را در دکوراسیون های مختلف کلاسیک، سنتی و مدرن به کار ببرند. استفاده از این نوع سنگ برای دیوارها، کف و فاصله ی بین کابینت های آشپزخانه باعث می شود آشپزخانه ی شما از زیبایی چشمگیری برخوردار باشد. سنگ های آنتیک در برابر گرما و چربی از مقاومت و عمر بالایی برخوردار هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *