بررسی قیمت هر متر مربع آجرنما :

مهم ترین عامل در تعین قیمت هر متر مربع آجرنما جنس این محصولات است. به عنوان مثال قیمت آجر نمای نسوز با آجرنما شاموتی متفاوت می باشد. یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در قیمت هر متر مربع آجرنما رنگ این مصالح است. جالب است بدانید که رنگ های مختلف یک نوع آجرنما با همدیگر متفاوت هستند. آجرنماهایی که در یک برند تولید می شوند از لحاظ کیفیت و ویژگی هایی که دارند با همدیگر متفاوت هستند به عنوان مثال آجرنماهای قرمز از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند و آجرنماهای سفید هرکدام مزیت های خود را دارند.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت هر متر مربع آجرنما :

یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین قیمت هر متر مربع آجرنما کیفیت و برند این محصولات است. هر اندازه که کیفیت آجرنما ها بالاتر باشد قیمت آنها بالاتر خواهد بود. درست است که قیمت آجرهای باکیفیت بالاتر است اما به دلیل دوامی که دارند مقرون به صرفه تر می باشد.

قیمت هر متر مربع آجرنما به مواردی مانند کیفیت، مقاومت در برابر رطوبت، گرما، سرما، عوامل جوی و تابش خورشید بستگی دارد. به عنوان نمونه آجرهای نانو در برابر فشار و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است این نوع آجرنما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از مهم ترین ویژگی های این مدل آجرنما کاربری بالا، سبک وزن بودن و قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

البته در نظر داشته باشید که قیمت این نوع آجرنما نسبت به انواع دیگر بسیار مناسب می باشد.

قیمت هر متر مربع آجرنمای جدید :

قیمت هر متر مربع آجرنما های  جدید از لحاظ دسته بندی به دو نمونه ی داخلی و خارجی تقسیم می شوند. معمولا قیمت آجر نما هایی که در بیرون از ساختمان استفاده می شود بالاتر از نمونه های داخلی است به این دلیل که آجرنما هایی که مناسب بیرون ساختمان هستند در برابر شرایط مختلف جوی قرار می گیرند از این رو از استحکام، دوام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. انواع آجرنما ها از نظر کیفیت و ظاهر با همدیگر متفاوت هستند. برخی از آجرنما ها از انواع مختلفی که شامل نما های لعابی، رستیک و شاموتی و …. هستند برخوردار می باشند.

انواع مختلف آجرنمای ساختمان :

قیمت هر متر مربع آجرنما شاموتی: آجرنمای نوع شاموتی در دسته ی آجرنماهای پایدار و بادوام برخوردار هستند. این نوع آجرها را به دلیل زیبایی فوق العاده و نمای متفاوتی که دارند بسیار مورد توجه قرار می گیرد. آجرنماهای شاموتی در رنگ ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند.

از مهم ترین ویژگی های آجرنماهای شاموتی مقاومت بالا در برابر حرارت بالا، تغییرات شیمیایی و رطوبت ، حفظ رنگ ثابت آن است. این نوع آجرنما در برابر باران های اسیدی و نوسانات دمایی ، ساییدگی ها مقاومت بالایی دارد. آجرنمای نسوز شاموتی با توجه به ویژگی های بی نظیری که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است.

قیمت هر متر مربع آجرنما پلاک: یکی دیگر از انواع آجرنما های پرکاربرد که از قیمت مناسبی برخوردار هستند این نوع آجرها در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم بسیار زیادی برخوردار است که موجب می شود گزینه ی مناسبی برای محیط های بیرونی هستند. این نوع آجرنما ها به وسیله ی خاک رس و انواع افزودنی ها در رنگ های گوناگونی مانند قهوه ای، زرد، نارنجی برخوردار هستند. آجرهای نسوز در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است. یکی از انواع آجرنماهای که از ظرافت بالایی برخوردار هستند که معمولا در رنگ های روشن مشاهده می شوند.

قیمت هر متر مربع آجرنما شیل: این نوع آجرنما را از سنگ شیل می سازند و دلیل نامگذاری این نوع آجرنما با عنوان شیل همین است. آجرنمای شیل معمولا به رنگ قرمز هستند. می توانید این نوع آجرها را در رنگ های قهوه ای، کرم و گلبهی و…. مشاهده کنید. از مهم ترین ویژگی های آجرنماهای شیل پایداری در برابر فشار بالا، مقاومت فوق العاده در برابر یخ زدگی و شوره زدگی و جذب رطوبت و آب در آن بسیار پایین است.

آجرنمای شیل از نمونه های مختلفی مثل الیت، کینگ، کویین، مهندسی با ابعاد بزرگ و …. برخوردار است. قیمت هر متر مربع آجرنمای شیل به پارامترهایی نظیر کیفیت، رنگ و ابعاد بستگی دارد. قیمت این نوع آجرنما کمتر از آجرنمای نسوز می باشد. آجرنمای شیل علاوه بر زیبایی از استقامت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین قیمت آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

آجرنمای حصیری: این نوع آجرنما را با استفاده از خاک رس می سازند. آجرنمای حصیری از زیبایی فوق العاده و ظاهر متفاوتی برخوردار است. این نوع آجرنما را برای نماهای متفاوت استفاده می کنند. نمونه هایی از آجرنماهای حصیری به صورت لعابی هستند. ویژگی لعابی در این نوع آجرنماها باعث می شود که مقاومت آن در برابر اشعه ها و تابش آفتاب افزایش پیدا کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم رنگ در تعیین قیمت هر متر مربع آجرنما تاثیر زیادی دارد که شامل:

آجرنماهای که با رنگ قهوه ای هستند که شامل بافت های ریز درشت و در طیف های مختلف قهوه ای هستند.

انواع مختلف آجرنما ها در رنگ های خاکستری و طوسی

آجرنما در طیف های مختلف نارنجی مانند روشن، تیره و…. است.

آجرنما در طیف ارغوانی :

یک عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت آجرنما طرح این مصالح است. آجرنماها را به صورت ترکیبی یا یکپارچه به کار می رود. می توانید آجرنما را با مصالح مختلف ترکیب کنید. در حال حاضر مدل های مختلفی از آجرنما در بازار وجود دارند که در کیفیت های مختلفی به متقاضیان ارائه می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آجرنما مقاومت بالای آن ها در برابر آتش سوزی است که باعث می شود در قیمت این نوع مصالح تاثیر زیادی داشته باشد. برخی دیگر از نمونه های آجرنما مدل هایی است که به شکل عایق عمل می کنند. آجرنما های عایق در دو دسته ی مختلف عایق صوتی و عایق حرارتی تقسیم می شوند که از اتلاف انرژی درون ساختمان جلوگیری می کنند. استفاده از آجرنما دلایل مختلفی دارد مهم ترین دلیل استفاده از آجرنما تامین زیبایی ظاهری است. استفاده از آجرنما موجب دوام و استحکام و دوام در بنا می شود. یک آجرنمای مناسب باعث می شود مقاومت ساختمان افزایش پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *