اصول بند کشی آجر نما در اجرا :

مهارت های اجرایی در متریال ساختمانی خصوصا در نما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . اوج درخشش این مهارت ‌ها در نمای داخلی ساختمان می باشد که به طور دائم در معرض دید و قضاوت افراد گوناگون با سلایق و تخصص های مختلف می باشد . به همین جهت در اجرای نمای داخلی ساختمان از کاغذ دیواری گرفته تا سنگ های تزیینی آنتیک و آجرهای نما رعایت اصولی قوانین نصب و پرداخت کاری بسیار اهمیت دارد .

در نصب آجر نما نیز بندکشی آن پس از نصب صحیح آجر بسیار اهمیت دارد . در هنگام نصب آجر نما رعایت بند های یک سانتی افقی و عمودی به درستی انجام گردید و همچنین بخشهایی که باعث قطع این بند ها می گردد ، باید به درستی پوشش کردن . به عنوان مثال در نیمه دیوار وقتی هنگام نصب به محل قرارگیری کلید و پریزهای برق می رسیم باید دقیقاً فضای خالی اندازه قوطی کلید که ابعاد تقریبی 6 در ۶ سانتی متری دارد رعایت کرد ، و باقی فضای اطراف با آجر نما و بند کشی پر گردد تا کلید ها و پریز ها و هر نوع تاسیسات برقی نظیر آیفون تصویری ، پنل کولر گازی و غیره دقیقاً روی آجر نما نصب گردد و فرم یا قاب کلید ها روی آجر قرار گیرد و نه اینکه در داخل روی دیوار زیر کار آجر نصب گردد .

جهت اجرای درست ابتدا باید بندکشی به طور کامل اجرا گردد و خشک شود ، تا اقدام به نصب کلید و پریزها نمایید . رعایت بندهای افقی و عمودی در صورت وجود برخورد با تاسیسات نباید تغییر کند و همان خطوط با همان فواصل و ترتیب ها تا انتها ادامه یابد . در این صورت است که آجر نما کاملاً یکدست و زیبا به نظر می آید در ستون ها و نبش ها نیز نباید آجرها را به صورت کله به کله نصب نمود . بلکه باید هر دو آجر از دو طرف را به صورت فارسی بر برش داد و به شکل ۴۵ درجه در کنار هم قرار داد ، تا نبش کار به وجود آید .

در صورت اجرای کله به کله نیز در هر ردیف جای دو لبه آجر با همدیگر باید عوض گردد ؛ تا از بالا تا پایین کار فقط یک خط وجود نداشته و ترتیب بندهای آجر در نبش ها نیز رعایت گردد . توصیه می گردد در هنگام فارسی بر کردن آجر فاصله درز بین دو آجر گونیا شده با پودر های بندکشی همرنگ آجر یا چسب سنگ و مل و پودرهای رنگی هم رنگ آجر پر شده و سمباده شود ، تا سطح آجر به صورت L شکل و زیبا نمایش یابد .

 کیفیت پودر بندکشی گروه تولیدی آرین رویال :

مجموعه آرین رویال با شناخت اهمیت اجرای پودر بندکشی با کیفیت در نما های آجر ، اقدام به تولید پودر بندکشی مرغوب با فرمول تولید منحصر به فرد نموده تا جایگزین مناسب پودرهای بندکشی سنتی و قدیمی باشد . پودر بندکشی گروه تولیدی آرین رویال با ترکیب دوز دقیق متریال مواد اولیه و وجود الیاف و مواد پلیمری ملات بندکشی با بالاترین کیفیت ارائه می دارد ؛ که پس از نصب نه تنها ترک نمی خورد و یا جدا نمی شود ؛ بلکه عاملی مظاعف در استحکام آجرهای نما نیز می گردد . در گذشته پودرهای بندکشی ترکیب بسیار ساده‌ای از سیمان و پودر سنگ بود ؛ که هم به لحاظ رنگ با آجر نما همخوانی نداشت و هم عمر نسبتاً کوتاهی را تجربه می‌کرد . به لحاظ رنگی حاصل ترکیب سیمان و پودر سنگ سنتی ، رنگ شیری رنگ بود که پس از خشک شدن کاملاً با ترک های ریز سطحی به دلیل خروج سریع آب و خشک شدن آنی به وجود می‌آمد ؛ که همان هم پس از مدتی تکه تکه گشته و از بند های آجر فاصله گرفته یا فرو می‌ریختند .

 از طرفی اجرای این پودر های بند کشی سنتی نیز معایب بزرگی داشت . به عنوان مثال : نمی‌توان حالت خمیری مناسبی برای این نوع پودر بندکشی سنتی متصور شد و به دلیل جذب آب و خشک شدن به سرعت گسسته شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد ؛ از طرفی در حالتی که رطوبت بیشتری داشت به سطح و لبه آجر نما می چسبید و پاک کردن آن بعد از بندکشی از روی لبه های آجر دردسری جدید و زمان‌بر بود . در حالی که پودرهای بندکشی گروه تولیدی آرین رویال به سرعت با میزان مشخصی آب به حالت خمیری در آمده و این خمیر بدون آلوده کردن بندهای آجر توسط یک فنر بند کشی می تواند در داخل بندهای آجر قرار گرفته و سطح آجر را به هیچ عنوان آلوده نمی کند .

مجموعه تولیدی آرین رویال جهت سهولت در بند کشی آجر نما اقدام به تولید پودر برگ کشی رنگی نیز نموده است که می توان به راحتی از آن در اجرای بند کشی به عنوان مثال آجر ایسلندی سفید شرکت آرین رویال با بند مشکی استفاده نمود . در هنگام بندکشی در صورت آلوده شدن سطح آجرنما به مواد بندکشی به سهولت می‌توان با یک پارچه نم دار سطح اجر را دو الی سه ساعت بعد از اتمام بندکشی پاک نمود ؛ تا هم به سطح آجر آسیب نرسد و هم خطوط بند صدمه نبیند .

عمق بند کشی :

در بند کشی آجر نمای ایسلندی و قزاقی شرکت آرین رویال ، عمق بندکشی حدود نیم سانتی متر عقب تر از سطح آجر قرار دارد و در آجرهای بادبر سطح عمق بند کشی باید هم سطح لبه آجر بادبر شرکت آرین رویال قرار گیرد . در آجر هلندی این شرکت  نیز با توجه به ضخامت ۳ سانتی آجر و سطح بسیار خشن آن می‌توان عمق بندکشی را تا ۱ سانت عقب تر از تراز سطح آجر هلندی قرار داد .

اجرای مواد نانو بر روی سطح آجر :

 مواد نانو تولید محصولات گروه تولیدی آرین رویال به دو شکل مات با پایه آب و براق با پایه تینر قرار دارد . در حالت مات که بیشتر برای آجرهای کوره ای همانند آجر هلندی استفاده می گردد ، سطح آجر پس از اجرای نانو به وسیله پیستوله یا قلمو تغییر ظاهری نمی‌دهد و چون مواد نانو سفید رنگ است ، پس از خشک شدن بی رنگ شده و سطح آجر براق نمی‌گردد ؛ فقط آب گریز شده و خواصی از جمله عدم شوره و سفیدک زدگی ایجاد می گردد .

 در آجرهای پلیمری عموماً از مواد نانو پایه تینر شرکت سنگ آرین رویال استفاده می گردد . این مواد با تینر ۱۰۰۰۰ یا بنزین رقیق گشته و توسط قلم مو یا پیستوله بر روی سطح آجر اجرا می گردد . توجه داشته باشید که استفاده از بنزین برای آجر های سفید رنگ مناسب نمی باشد ؛ چرا که رنگ را اندکی تیره می نماید . این مواد علاوه بر کاهش جذب آب و آب گریز نمودن ، سطح آجر نما را نیز براق می کند و این براقیت سطحی زیبا را ارائه می دهد که در طرح هایی همچون آجر ایسلندی و قزاقی تم قرمز بسیار چشم‌ نواز می باشد .

در هنگام اجرای مواد نانو رعایت این نکته ضروری است که به دلیل عدم جذب آب مواد نانو شرکت آرین رویال امکان خروج آب نیز از سطح بندکشی آجر وجود ندارد . بنابراین اجرای نانو باید پس از خشک شدن بند کشی آجر نما ، در حالت متوسط یک هفته تا ۱۰ روز بعد از بندکشی ، باید صورت بگیرد . قبل از اجرا نیز سطح آجر را با یک دستمال خشک گرد و خاک زدایی نموده و آلودگی‌های سطح را پاک کنید ؛ چرا که پس از اجرای نانو به خصوص نانو پایه تینر آلودگی روی آجر زیر مواد نانو باقی می‌ماند . می ‌توان گفت اهمیت اجرای صحیح و اصولی آجر نما از اجرای بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر بیشتر است . شرکت سنگ آرین رویال تلاش می‌کند با به کارگیری تیم های نصب قدرتمند و با تجربه تلاش‌های خود را در تولید محصولاتی مرغوب و با کیفیت تکمیل کرده و در نهایت محصولی مورد رضایت مشتریان عزیز گروه تولیدی آرین رویال ارائه دهد .

نکاتی که بیان شد مطالبی اجمالی از نکات فنی اجرای آجرهای نما می باشد که شما خریداران محترم با داشتن این اطلاعات و مطالبه آن از نصابان این حوزه ، می توانید کیفیت اجرا و زیبایی ماندگار این محصولات را تضمین نمایید . گروه تولیدی شرکت آرین رویال امیدوار است با بیان اطلاعات عمومی و مفید در حوزه اجرای محصولات دکوراسیون داخلی و صنعت ساختمان موجبات رضایت مندی مشتریان گرامی را فراهم آورد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *