تاریخچه سنگ آنتیک چیست ؟

تاریخچه سنگ آنتیک شاید براتون جالب باشد . شاید تصور کنید که سنگ آنتیک نباید قدمتی طولانی داشته باشد و احتمالا در دهه های اخیر رایج گردیده ؛ ولی در واقع قدمت سنگ آنتیک به دوران باستان بر می گردد زمانی که برای کاخ ها و قلعه‌های مصر باستان از سنگ فرش ها به صورت ترکیبی و مهندسی استفاده می گردید .

ریشه کلمه آنتیک : واژه انگلیسی است به معنای شی – شی قدیمی – شی با ارزش .

ساخت سنگ آنتیک به شیوه نوین در واقع شبیه سازی همان بنای قدیمی آثار به جا مانده از گذشته است که در معماری بسیاری از شهرهای تاریخی کماکان دیده می‌شود اولین تولید کننده های سنگ های آنتیک کشورهای انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و بلژیک می باشند که در واقع جهت بازسازی بناهای تاریخی خود اقدام به تولید و فرآوری این سنگ ها نمودند و البته با ورود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تخصصی برش و ساب به ایران و همچنین انتقال تکنولوژی تولید سنگ های آنتیک از سنگ های طبیعی این صنعت در ایران  نیز  توسعه یافت  و به دلیل محبوبیت و اصالت آن در میان طراحان و مهندسین در صنعت ساختمان فراگیر گردید ولی  به دلیل هزینه بالای برش و فرآوری  آن به سرعت در صنعت سنگ مصنوعی استفاده گردید .

در گذشته تاریخ ثروتمندان و اشراف زادگان علاقه‌مند بودند  نمای کاخ ها و  قلعه‌هایشان  به صورت کاملا خاص و متفاوت از خانه مردم عادی باشد و با توجه به اینکه سنگ ها و متریال هر منطقه از کوه‌های همان نزدیکی تهیه می‌شد و یکرنگ بود و در واقع نمای خانه های مردم یک شکل می‌شد ؛ اشراف و پادشاهان با انتقال سنگ ها از نقاط دوردست و همچنین ترکیب چند سنگ علاقه مند بودند تغییری ویژه در نمای کاخ یا قلعه خود بدهند . به عنوان مثال اکثر بناهای تاریخی کشورهای اسکاندیناوی از گرانیت و بازالت تشکیل گردیده است سنگ‌ گرانیت نیز در نقاط گوناگون کره زمین تنوع رنگی بالایی دارد .

به عنوان نمونه در کشور هندوستان رنگ های گوناگونی از سنگ گرانیت وجود دارد و می‌توان از ترکیب دو سنگ گرانیت مشکی و قرمز به عنوان اولین ترکیب سنگ ها در معماری باستان نام وارد . در مصر نیز برای حفظ نگهداری از مقبره خدایان و پادشاهان از کیلومترها دورتر مصریان سنگ های عظیم را انتقال دادند تا اهرمی اعجاب ‌انگیز خلق نمایند . در کل استفاده از سنگ هایی که در آن مکان مورد دسترس عموم نبود به عنوان متریال خاص و گران قیمت محبوب بوده و به عنوان سنگ آنتیک استفاده می گردید .

امروزه نیز شبیه سازی همان سنگ ها و آجر هایی که در بناهای باستانی استفاده گردیده مورد علاقه مردم و طراحان می‌باشد و شبیه ‌سازی اشرافیت باستانی در ساختمان های امروزی توسط سنگ های آنتیک مصنوعی بسیار محبوبیت دارد.

چگونه می توان از عظمت و زیبایی های قلعه های باستانی را در خانه های کوچک امروزی به نمایش گذاشت؟

در واقع اگر بخواهیم در دنیای امروز دیوارهایی با ضخامت ۱ الی 1.5 متر بسازیم و در آن از سنگ هایی که در قلعه های باستانی استفاده شده نصب نماییم دست به امری محال زده ایم ؛ چرا که در آپارتمان های امروزی ایجاد نماهای سنگی باستانی به شیوه و متریال قدیمی غیر ممکن می باشد . ولی چاره حل این مشکل فقط و فقط استفاده از تکنولوژی تولید سنگ های آنتیک مصنوعی است که می توان سنگ هایی با ضخامت ۲ الی ۳ سانتیمتر را با همان طرح و رنگ دیوارهای چند متری قلعه ‌ها و کاخ‌های گذشته تولید کرده و به سادگی با چسب بر روی دیوار خانه‌ها و آپارتمان‌های امروزی نصب نمود . بدون اینکه نیاز به حمل و نقل سنگین و ملات و سیمان و ریخت وپاش های فراوان باشد . فقط با مقداری چسب با کیفیت و مرغوب تولیدی شرکت سنگ آرین رویال می توان تایل ها و صفحات سنگی بسیار زیبا ، تمیز و دقیق را نصب نمود و نمایی خاص و اصیل و اشرافی را محل کار یا زندگی خود به وجود آورد.