قیمت سنگ پله ارزان

عوامل موثر بر قیمت سنگ پله ارزان :

چه مواردی بر قیمت سنگ پله ارزان تاثیر دارد؟ پله ها به عنوان مناطقی از یک ساختمان هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو باید سنگ پله را از نوع مرغوب انتخاب کنند. همانطور که می دانید سنگهای ساختمانی از طبیعت استخراج می شوند و پس از انجام فرایند فرآوری روانه ی بازار می گردند. این سنگ ها با توجه به کاربردی که دارند از قیمت های مختلفی برخوردار هستند. یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت سنگ پله ارزان نوع این سنگ ها است.

فاکتورهای تعیین قیمت سنگ پله ارزان ؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین قیمت سنگ پله ارزان این است که این متریال در بخش داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شوند. همان طور که گفتیم قیمت سنگ پله را با توجه به کاربرد و نوع کاربری آن مشخص می کنند. بنابراین سنگ پله ها از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان نمونه از سنگ پله های براق و صیقلی برای راه پله های درونی استفاده می کنند. اما در راه پله هایی که در قسمت های بیرونی ساختمان قرار دارند از سنگ هایی استفاده می شود که با استفاده از چرم فرآوری شده است و این امر مانع سر خوردن افراد می شود.

یکی دیگر از پارامترهایی که برای انتخاب سنگ راه پله ی خارجی مهم است مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت می باشد. این موضوع برای سنگ های راه پله ی داخلی چندان حائز اهمیت نمی باشد. در صورتی که سنگ پله آب را جذب کند مقاومت آن در برابر سرما کاهش پیدا می کند و این امر موجب بروز لکه هایی در سنگ می شود. بنابراین در زمان فرآوری سنگ های دارای تخلخل بالا از موادی مانند رزین استفاده می کنند که این امر در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

قیمت سنگ پله ارزان با توجه به بخش های مختلف راه پله :

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت سنگ پله ارزان استفاده از این سنگ ها در بخش های مختلف راه پله می باشد. دو بخش مهم در راه پله ارتفاع و کف پله ها می باشد که برای تزئین و پوشاندن آن ها از سنگ های مختلف استفاده می کنند. اما نکته ی قابل توجه این است منظور از سنگ پله، سنگ کف است. سنگ هایی که برای کف و ارتفاع پله ها استفاده می شوند دارای تفاوت عمده ای هستند. سنگ هایی که برای ارتفاع پله ها استفاده می شوند نیازی نیست در مقابل سایش، فشار و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار باشند از این رو از قیمت پایین تری نسبت به سنگ هایی که در کف استفاده می شوند برخوردار هستند. به همین دلیل است که این نوع سنگ ها دارای قیمت های متفاوتی هستند.

قیمت سنگ پله گرانیت:

یکی از مهم ترین انواع سنگ که به عنوان سنگ پله استفاده می شود گرانیت است این نوع سنگ از مزیت های زیادی نظیر مقاومت بالا و استحکام برخوردار هستند. سنگ گرانیت در مقایسه با نمونه های دیگر سنگ مانند مرمریت از وزن بیشتری برخوردار است و همین امر موجب می شود که بار مرده ی ساختمان را افزایش بدهد و در ساختمان ها کمتر مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر معایب سنگهای گرانیتی تنوع پایین آن در رنگ می باشد. این نوع سنگ از طرح های یکنواخت و یکدست برخوردار می باشد به همین دلیل فرآوری بیشتر و پیشرفته تری بر روی آن انجام گرفته است از این رو از قیمت بالاتری برخوردار است.

قیمت سنگ پله ارزان مرمریت:

یکی از پرکاربردترین انواع سنگ پله که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. این نوع سنگ ها یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای راه پله ها هستند. سنگ پله مرمریت در طرح و رنگ تنوع زیادی دارد. قیمت این نوع سنگ ها را براساس کیفیت و سورت بندی آن مشخص می کنند.

قیمت سنگ پله مرمر:

اگر به دنبال سنگ پله با قیمت ارزان هستید بهتر است سنگ مرمر را فراموش کنید. این نوع سنگ پله در دسته ی لوکس ترین و باارزش ترین نمونه های سنگ پله قرار می دهند. این مدل سنگ را معمولا برای مکان های مجلل و لوکس استفاده می کنند. یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ پله ها در دکوراسیون های کلاسیک سنگ مرمر است.

قیمت سنگ پله ارزان تراورتن:

سنگ تراورتن به عنوان یکی از بهترین گزینه های سنگ پله به شمار می رود. این مدل سنگ پله در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است و معمولا آن را برای راه پله های بیرونی پیشنهاد می کنند. سنگ های تراورتن در برابر سرما، گرما، تابش آفتاب و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

سنگ پله چینی:

سنگ های راه پله جنس چینی یکی از جذاب ترین و زیبا ترین نمونه های سنگ پله به شمار می روند. این مدل سنگ ها معمولا در رنگ های سفید و روشن مشاهده می شوند. قیمت این نوع سنگ پله نیز به مواردی مانند ساب، خلوص، کیفیت بافت، عدم تخلخل، فرآوری آن بستگی دارد.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم قیمت سنگ پله ارزان به عوامل متعددی بستگی دارد که به برخی از آن ها اشاره کردیم. یکی از مهم ترین مواردی که بر قیمت سنگ راه پله تاثیر می گذارد ابعاد متنوعی است که این نوع سنگ ها دارند. مطمئنا هر اندازه ابعاد سنگ های راه پله بزرگتر باشد قیمت آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت سنگ پله ها مقاومت در برابر فرسایش و ساییدگی

پایداری در برابر اشعه ی خورشید، شرایط جوی و هوازدگی است

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت سنگ پله مقاومت این متریال در برابر فشار، ضربه ها و برخورد اشیاء سنگین می باشد.

در صورتی که قصد دارید برای راه پله های بخش بیرونی سنگ پله انتخاب کنید بهتر است سنگ هایی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت و جذب آب مقاوم باشند.

مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ یا از دست دادن رنگ در اماکن پر رفت و آمد. با توجه به اینکه پله ها در معرض تردد بالایی قرار دارند باید سنگ هایی برای پوشش دادن آن ها استفاده شود که از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *