سنگ آنتیک برای ستون

مزایای استفاده سنگ آنتیک ستون : 

سنگ آنتیک ستون یکی از گزینه های مرسوم برای تزیین این بخش از ساختمان استفاده  می باشد. ستون ها یکی از مهم ترین بخش های ساختمان هستند که تزیین آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.  استفاده از این نوع از سنگ آنتیک ستون ها ویژگی های زیادی دارد. برای آشنایی با این ویژگی ها با ما همراه باشید.

ویژگی های استفاده سنگ آنتیک برای ستون :

  • استفاده از سنگ آنتیک ستون هایی که در بیرون از ساختمان استفاده می شوند باعث می شود که این بخش از ساختمان در برابر فرسایش ، رطوبت، یخ زدگی و برف و باران از پایداری و نفوذ ناپذیری زیادی دارند.
  • سنگ های آنتیک به کار رفته در ستون ها در مقابل حرارت و آتش سوزی مقاومت بالایی دارند.
  • این نوع سنگ ها به ستون های داخل و خارج ساختمان نمای فوق العاده ای می بخشند.
  • سنگ آنتیک ستون ها اغلب به صورت ترکیبی از سنگ های مالون و سنگ تراورتن طبیعی به کار می رود. با استفاده از این نوع سنگ ها دیگر ستون ها نیاز به رنگ شدن نخواهند داشت و از ظاهری لوکس و زیبا برخوردار می شوند.
  • سنگ های آنتیک علاوه بر مقاومت از زیبایی خاصی برخوردار هستند و در عین حال از قیمت مناسبی برخوردار می باشند. می توانید این نوع سنگ ها را بر روی انواع ستون های گچی، سرامیکی، آجری، سیمانی و …. به کار می برند. می توانید از سنگ های آنتیک برای پوشش دادن ستون های کهنه و قدیمی استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشد نمای قدیمی را از بین ببرید. با توجه به اینکه این نوع سنگ از پرتی بسیار کمی برخوردار هستند بنابراین به عنوان مصالح مقرون به صرفه به شمار می روند.

آشنایی با انواع سنگ آنتیک ستونها :

همان طور که می دانید سنگ آنتیک به عنوان یکی از متنوع ترین نمونه های سنگ در بازار به شمار می رود و در مقایسه با دیگر سنگ های طبیعی به ستون های داخلی و خارجی در ساختمان ها زیبایی بیشتری می بخشند. می توانید از سنگ های آنتیک مختلفی برای طراحی ستون ها استفاده کنید.

ماسه سنگ ها: یکی از انواع سنگ آنتیک برای ستون از نمونه های متفاوتی برخوردار هستند. این مدل از سنگ ها از رسوبات ماسه ای همراه با کربنات کلسیم تشکیل می شوند. در صورتی که رسوبات با وجود آهن و دولومیت به هم دیگر تشکیل شده باشند سنگ ماسه دولومیتی به وجود می آید. برخی دیگر از سنگ ماسه ها نیز از ترکیب ماسه و کربنات کلسیم می باشند و نمونه سیلیسی نیز حاصل ترکیب سیلیس و رسوبات هستند.

سنگ پازل آنتیک: یکی از نمونه های پرکاربرد سنگ آنتیک مناسب برای ستون ها سنگ پازل است علاوه بر دکوراتیو بودن از ساختاری کاملا منظم برخوردار هستند. قطعه های تولید شده از این سنگ می توانند از طرح های پازلی مختلفی برخوردار باشند.

سنگ آنتیک برای ستون خارجی : 

همانطور که می دانید سنگ های آنتیک از باقی مانده ی سنگ های طبیعی و به وسیله چسباندن آن ها با رزین به وجود می آیند. این نوع سنگ ها معمولا از ضایعات سنگ های تراورتن به وجود می آیند که از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند  به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای تزیین کردن ستون های موجود در نمای بیرونی به شمار می روند.

ممکن است برخی از افراد به این مسئله فکر کنند که سنگ های آنتیک به دلیل اینکه از باقی مانده ی دیگر سنگ ها به وجود می آیند از کیفیت پایینی برخوردار هستند که این یک تصور اشتباه است. سنگ های آنتیک علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

نمونه های سنگ آنتیک برای ستون ها :

سنگ های آنتیک در دو نوع مصنوعی و طبیعی هستند. که می توانید از هر دو نمونه برای پوشش دادن ستون های داخل و خارج دکوراسیون خود استفاده کنید. از لحاظ نحوه ی نصب و اجرا سنگ های آنتیک طبیعی و مصنوعی هر دو یک روند را طی می کنند.

سنگ آنتیک برای ستون ها در قطعات و سایزهای کوچکی وجود دارند که از امکان برش آسانی برخوردار هستند این قابلیت ها باعث می شود بتوانید مدل های زیبایی را اجرا کنید.

تنوع در رنگ سنگ های آنتیک باعث می شود که بتوانید از مدل های ترکیبی استفاده کنید.

نکته ی مهمی که در ارتباط با سنگ های آنتیک وجود دارد سهولت در استفاده از این نوع متریال است که به شما این امکان را می دهد که در هنگام تعویض و تغییر آن احتیاج به نیروی ماهر و متخصص نداشته باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از سنگ های آنتیک برای ستون ها کاهش آلودگی های صوتی در محیط داخلی منزل می باشد.

سنگ های آنتیک در برابر آلودگی و کثیفی از مقاومت بالایی برخوردار است. در صورت کثیف شدن سنگ ها می توانید با شوینده های ساده و به سادگی سنگ ها را تمیز کنید. هرگز برای پاک کردن سنگ های آنتیک از مواد اسیدی استفاده نکنید. استفاده از برس سیمی و نیز باعث سایش سنگها و از بین رفتن طرح آن ها می شود بنابراین کافی است با یک پارچه مرطوب سطوح را پاک کنید.

ویژگی های سنگ آنتیک برای ستون ها :

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ های آنتیک این است که امکان ست شدن با انواع دکوراسیون مدرن و کلاسیک را دارند. با توجه به اینکه این نوع سنگ ها از بقایای سنگ های طبیعی در سایت های صنعتی به وجود می آیند به عنوان محصولات دوستدار طبیعت شناخته می شوند و کمک زیادی به محیط زیست می کنند.

این نوع سنگ ها از وزن کمی برخوردار هستند و در مقایسه با دیگر انواع سنگ از بافت نرم تری برخوردار هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند که همین امر باعث می شود که به عنوان یک متریال مناسب برای ساخت ستون ها به شمار می روند. برخی از افراد عقیده دارند که قیمت این سنگ ها بالا است اما با توجه به ماندگاری بالای سنگ های آنتیک به عنوان یکی از انواع مصالح مقرون به صرفه به شمار می روند. استفاده از سنگ های آنتیک علاوه بر این که فضای دکوراسیون داخلی و خارجی شما را بسیار زیبا جلوه می دهد موجب افزایش طول عمر دکوراسیون شما نیز خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *