درباره قیمت سنگ آنتیک روی دیوار چه می دانید ؟

پیش از پرداختن به مبحث قیمت سنگ آنتیک روی دیوار باید به این نکته اشاره کنیم که سنگ های آنتیک از خرده سنگ های مرمریت و تراورتن و تکه های شیشه و به عبارتی از ضایعات و پرت تولیدات کارخانه های سنگبری تولید می شوند. این متریال ها را با ملات هایی از جنس رزین ترکیب می کنند و طرح ها و نقش های مختلفی را ارائه می دهند. سنگهای آنتیک از قابلیت نصب آسانی برخوردار بوده و امکان نصب در زوایای مختلف را دارند. یکی دیگر از ویژگی های سنگ های آنتیک تنوع بسیار زیاد در طرح و نوع آن ها است.

عوامل موثر بر قیمت سنگهای آنتيک چیست ؟

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها بر قیمت سنگ آنتیک جنس این محصول است که در دو دسته ی طبیعی و مصنوعی عرضه می شوند.

قیمت سنگ آنتیک طبیعی:

این نوع سنگ ها را با استفاده از ضایعات سنگ دیاباز، دیوریت، تراکیت ،سینیت، گرانیت، ازاکت، آنزریت می سازند. این مدل از سنگ ها از سختی و دوام زیادی برخوردار هستند و در فرایند برش و صیقل با مشکلاتی روبرو می شوند. با توجه به این از قیمت مناسبی برخوردار هستند. یکی از مناسب ترین متریال هایی که برای ساخت سنگ های آنتیک پیشنهاد می شود سنگ های تراورتن هستند. این نوع سنگ ها به دلیل سختی پایینی که دارند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. همین امر باعث شده است که فرایند ساب و برش زدن را ساده کند.

قیمت سنگ آنتیک مصنوعی:

این نوع سنگ ها در مقایسه با سنگ های آنتیک طبیعی از قیمت بالاتری برخوردار هستند و برای چسبیدن احتیاجی به مواد ترکیبی و ملات ندارند، به این دلیل که در زمان قالب گیری تجهیزات ویژه ای به کار  می گیرند که از ریزش مواد بعد از چسبیدن جلوگیری به عمل بیاورد. با توجه به این توضیحات سنگ های آنتیک مصنوعی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این نوع سنگ را در سایزهای مختلف و سایز و قالب های گوناگون تولید می شوند که احتیاجی به برش و صیقل کار ندارند.

قیمت انواع سنگ های آنتیک براساس جنس آن ها :

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم مهم ترین فاکتور برای قیمت سنگ آنتیک جنس آن است. معمولا بیشتر سنگ های آنتیک را از جنس تراورتن می سازند. این نوع سنگ ها در مقایسه با کوارتزیت و گرانیت از مقاومت کمتری برخوردار هستند. مهم ترین ویژگی این نوع سنگ مقاومت پایین آن است که باعث می شود برش دادن آن به سادگی انجام بگیرد. سنگ آنتیک تراورتن علاوه بر اینکه از قیمت مناسبی برخوردار است زیبایی فوق العاده ای نیز دارد. این نوع سنگ را در نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار می برند و معمولا می توانیم آن را در تزئینات باغچه و اپن آشپزخانه مشاهده کنیم.

قیمت سنگ آنتيک گرانیت:

سنگ گرانیت یکی از نمونه های مستحکم و با مقاومت بالا است که از جلوه و زیبای منحصر به فردی برخوردار هستند. عملیاتی که بر روی این نوع سنگ انجام می گیرد باعث می شود که به صورت تیشه ای، کلنگی، صیقلی دیده شوند. سنگ گرانتیت آنتیک صیقلی از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است و این قابلیت را دارد که نور را از خود عبور دهد. قیمت این نوع سنگ معمولا از نمونه های دیگر بیشتر است.

قیمت سنگ آنتيک ماسه ای:

سنگ های آنتیک ماسه انواع مختلفی دارند. در صورتی که ماسه ها به کمک کلسیم کربنات به همدیگر بچسبند سنگ آهکی را مشاهده می کنیم. در صورتی که ماسه ها به کمک سیلیس به یکدیگر اتصال پیدا کنند سنگ سیلیسی تشکیل می شود.

قیمت سنگ آنتيک مالون:

یکی از انواع سنگ که تراش خورده است، این نوع سنگ را بعد از استخراج به کمک پتک به قطعات منظمی تقسیم می کنند. سنگ مالون مناسب فضاهایی نظیر راه پله ها، نمای و سنگ فرش و جدول سازی می باشد.

جذب آب و رطوبت: یکی دیگر از مهم ترین مواردی که بر قیمت سنگ های آنتیک تاثیر می گذارد قابلیت جذب آب و رطوبت در آن ها می باشد. برخی از سنگ های آنتیک در مقابل رطوبت و جذب آب از مقاومت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل می توانید آن ها را در مکان های مرطوب نظیر سرویس های بهداشتی، حمام و استخرها به کار بگیرید.

سستی سنگ ها:

معمولا در هنگام خرید انواع سنگ این عبارت را زیاد می شنویم در صورتی که سنگ ها سست باشند درصد شکستگی و پرت بالاتر می رود.

سنگ هایی مانند تراورتن به علت تخلخل بالایی که دارند از دیگر نمونه های سنگ ارزان تر هستند. بهترین شیوه برای نگهداری و استفاده از سنگ های آنتیک و تراورتن چرمی کردن آن ها می باشد.

با توجه به اینکه تخلخل بر روی قیمت سنگ های آنتیک تاثیر زیادی می گذارد بررسی کردن آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تشخیص پوکی و تخلخل سنگ ها به پشت سنگ ها باید توجه کنید. در بعضی از سنگ های تراورتن تخلخل بسیار زیاد است که باعث می شود بتوانید از مقطع یا نر سنگ این مشکل را تشخیص بدهید.

رنگ سنگ:

یکی دیگر از پارامترهایی که بر قیمت سنگ آنتیک تاثیر می گذارد رنگ سنگ ها است که هر اندازه رنگ سنگ ها روشن و شفاف باشد از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

ضخامت و سایز سنگ ها:

سایز و ضخامت در قیمت انواع سنگ ها تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید هر اندازه که ضخامت سنگ ها بالاتر برود و سایز سنگ ها بیشتر باشد قیمت آن ها افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال در بازار سنگ شاهد این هستیم که سنگ هایی که در ابعاد اسلب بریده می شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

استفاده از فناوری یو وی یا اپوکسی کردن:

در انتها باید بگوییم که یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت سنگ های آنتیک اجرای فرایند یو وی بر روی این سنگ ها است که مقاومت در برابر آب را افزایش می دهد. این فرایند را برای بعضی از سنگ های ساختمانی نظیر سنگ های مرمریت و تراورتن انجام می گیرد. اجرای این تکنولوژی باعث ایجاد هزینه های جداگانه و ایجاد دوام و پایداری در سنگ ها می شود که این مسئله بر قیمت سنگ ها تاثیر زیادی می گذارد.