سنگ مصنوعی بین کابینت

معرفی سنگ مصنوعی بین کابینت :

یکی از مهمترین و اصلی ترین فضاهای یک ساختمان معمولا آشپزخانه آن می باشد و با توجه به اینکه خانمها وقت زیادی را در شبانه روز در این محیط می گذرانند ، به همین دلیل علاقه زیادی به زیبا کردن محیط آشپزخانه دارند که تاثیر مستقیم و جدی در خلاقیات و روحیه آنها می گذارد . زیبایی هر چه بیشتر این محیط ، می تواند باعث شادابی و نشاط بیشتر افراد خانه شود . ضمن اینکه مبلمان و وسایل داخل خانه نمود بیشتر و بهتری پیدا می کند . یکی از گزینه های اصلی ، جدید و بسیار زیبا در این مورد استفاده از سنگ مصنوعی بین کابینت است که باعث افزایش زیبایی بصری گابینت ها ، علی الخصوص کابینهای ام دی اف می شود .

بلا شک این مورد تاثیر بسزایی در زیبایی خانه دارد ، چرا که امروزه در معماری و طراحی بنا ، آشپزخانه را جزئی از سالن در نظر می گیرند و حتی در بسیاری از موارد اپن نیز حذف می شود . لذا کابینت ها و فضای بین آن دارای دید مستقیم افراد و مهمانان خواهد بود . لذا استفاده سنگ مصنوعی بین کابینت یک انتخاب عالی و بی نظیر در این زمینه خواهد بود و در سالهای آتی سهم بسیار بزرگی در بازار پیدا خواهد کرد .

چرا سنگ مصنوعی بین کابینت ؟

محیط بین کابینت دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که شاید نقاط دیگر ساختمان ، این ویژگیها را نداشته باشند . در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم :

  1. عایق رطوبت :
    بین کابینت فضایی است که به خاطر سین ظرفشویی همیشه در معرض آب و رطوبت است و باید سنگی که استفاده می شود باید مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داسته باشد .
  2. نصب بدون تخریب :
    تعویض سنگ و طرح بین کابینت عموماً با تخریب ، زحمت و هزینه همراه است . اما با اختراع محصول جدید سنگ مصنوعی بین کابینت دیگر هیچ نیازی به تخریب بنا و فضای زیرین آن نیست و با سرعت خیلی بالا نصب می شود .
  3. تنوع بسیار بالا در طرح ، نقش و ابعاد :
    تنوع طرح در این محصول و بافتهای موجود آن بسیار زیاد و چشم نواز است و انتخاب طرح را برای افراد بسیار راحت می کند .
  4. نصب آسان :
    یکی از مزایای بسیار عالی این محصول نصب آسان است که به راحتی می توان توسط خود افراد انجام پذیرد . چون نیاز به تخصص بالایی ندارد و کافی است کمی دست به آچار باشید .
  5. عدم نیاز به برشکاری :
    این محصول نیاز به برشکاری زیادی ندارد و همین امر سبب می شود برای نصب سنگ مصنوعی بین کابینت نیاز به ابزار های مخصوص برشکاری سنک نداشته و خود به راحتی سنگ را در ابعاد دلخواه برش بزنید . لازم به ذکر نیست که برشکاری سنگ دارای گرد و خاک بسیار زیادی است و عملاً برش سنگ در خانه های مبله که افراد در آن سکونت دارند امکان پذیر نیست . ولی این محصول از این مساله مبراست و گرد و خاکی را در زمان برشکاری ایجاد نمی کند .
  6. چرب نشدن سنگ مصنوعی :
    چرب شدن سنگ در اطراف اجاق گاز یکی از معضلات همیشگی خانمها در اشپزخانه هاست . این خود یکی دیگر از ویژگی های این محصول است که علی رغم اینکه چربی زیادی به خود جذب نمی کند ، به علت بافت زیبایی که دارد ، حتی همان لکه های کوچک چربی را هم نشان نمی دهد و به راحتی قابل شستشو می باشد .
  7. تعویض آسان :
    تعویض آن بسیار آسان است . یکی از مواردی که باعث تغییر جدی در ظاهر آشپرخانه می شود ، تعویض سنگ های بین کابینت است . بعضی افراد بعد از مدتی استفاده از یک طرح سنگ ، دوست دارند که شکل جدیدی به آشپرخانه خود بدهند و یا از طرح های تولیدی جدید صنایع سنگ مصنوعی آرین رویال استفاده کنند . خبر خوش این است که این کار بسیار راحت و کم هزینه است . شما به راحتی و بدون هیچ گونه تخریبی می توانید سنگ های مصنوعی قدیمی را بکنید و به وسیله چسب کاشی پودری یا خمیری سنگ با طرحهای جدیدتر را در محیط بین کابینت خود نصب نمایید .
  8. چیدمان متنوع از یک محصول :
    یکی از امکاناتی که در نصب این محصول در اختیار داریم این است که چون معمولاً از نگین و قطعات کوچک در طراحی آن استفاده می شود ، می توان یک طرح را در چندین چیدمان زیبا نصب کرد . نکته جالب قضیه اینجاست که با تعویض چیدمان سنگ ها ظاهر آن به شدت تغییر کرده و نمای بسیار جالب تری ایجاد می شود . پس در انتخاب چیدمان و طراحی دلخواه کاملا دست شما باز است .
  9. رنگ بندی بسیار وسیع :
    رنگ های زیبای سنگ مصنوعی بین کابینت ، چشمهای هر انسان هنرمند و با سلیقه را به خود خیره می کند . ضمن اینکه شما می توانید با توجه به رنگ کابینت ، مبلمان و محیط خود ، رنگی متناسب سلیقه خود را سفارش دهید تا هارمونی مناسبی در ست رنگ منزل شما ایجاد شود . این نکته زیبایی محیط را چندین برابر خواهد کرد .
  10. امکان نصب در کنج ها و زوایای کوچک :
    این سنگها به دلیل کوچک بودن قطعات قابل نصب در کوچکترین کنج ها و گوشه های منزل می باشد . بطور مثال در قسمت لبه پنجره ها ، روی ستون ها

نکات مهم در نصب سنگ مصنوعی بین کابینت :

  1. فضای بین کابینت همواره در معرض رطوبت ، بخار آب و دمای بالا قرار دارد ، لذا توصیه می گردد حتماً از بهترین و با کیفیت ترین چسب های موجود در بازار برای این ناحیه استفاده شود . در این مورد حتماً از کارشناسان فروش ما جهت انتخاب نوع چسب ، میزان غلظت و نحوه ی اجرا مشاوره بگیرید .
  2. رزین براق کننده همواره باعث درخشان تر شدن سنگ ها می شود ولی این تنها کاربرد آن نیست . رزین خود نوعی عایق رطوبت است که مثل لعاب کاشی عمل می کند . توصیه ما این است که نواحی بین کابینت را از رزین غلظ تر بپوشانید و این عمل را با فئاصل زمانی چند بار تکرار کنید . این کار نه تنها باعث براق شدن و زیبایی بی نظیر سنگ های بین کابینت می شود ، آنها را کاملاً ضد آب و عایق می کند . البته قابل ذکر است که نوع و کیفیت رزین استفاده شده خود بسیار مهم است .
  3. خشک بودن و چرب نبودن کاشی زیرین بسار مهم است . لذا قبل از نصب سنگ مصنوعی بین کابینت حتماً کاشی زیرین را با مواد شوینده و چربی زدا کاملاً شسته و خشک نمایید . اینکار به استحکام و میزان چسبدگی چسب کمک شایانی می کند .
  4. در فضای بین کابینت که عموماً لایه زیرین آن کاشی های قدیمی است ، سرعت خشک شدن چسب کمی کند است و باید دقت کرد که حداقل تا 2 ساعت از ایجاد فشار یا جابجایی سنگ های جدید نصب شده خودداری فرمایید تا چسب کاملاً خشک شود و سنگ در جای خود تثبیت گردد .