سنگ آنتیک بین کابینت

دلایل استفاده از سنگ آنتیک بین کابینت چیست ؟

سنگ آنتیک بین کابینت یکی از جاذبه های زیبای آشپزخانه منازل است . پس باید بدانیم که سنگ آنتیک چیست ؟  آشپزخانه ها یکی از مهم ترین بخش های هر خانه به شمار می روند از این جهت استفاده از متریال های جذاب در دکوراسیون آن ها برای زیبایی بسیار تاثیرگذار است. یکی از متریال هایی که در سال های اخیر در ساختار آشپزخانه ها استفاده می شوند دکوراسیون سنگی آنتیک بین کابینت است. این نوع سنگ ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و به علت ویژگی های فوق العاده ای که دارند توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند.

طراحی آشپزخانه با انواع سنگهای آنتیک بین کابینت :

یکی از جذاب ترین گزینه هایی که در حال حاضر برای دکوراسیون آشپزخانه ی شما وجود دارد استفاده از سنگ آنتیک بین کابینت است. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم این نوع سنگ از تنوع بالایی برخوردار است . علاوه بر این سنگ های آنتیک دارای ویژگی های دیگری نظیر مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما و قابلیت جذب پایین آب هستند. به همین منظور گزینه ی مناسبی برای دیوارها و فضای میان کابینت های آشپزخانه به شمار می روند.

همانطور که می دانید سنگ های آنتیک از قرار گرفتن قطعات شیشه و شکسته های مربوط به انواع سنگ ها در کنار هم با چسب های رزینی چسبیده می شود ساخته می شوند. سنگهای آنتیک استفاده شده بین کابینت معمولا از ضایعات و خورده های سنگ های تراورتن ساخته می شوند . استفاده از ضایعات و باقی مانده ی دیگر سنگ ها به هیچ عنوان به معنای این نیست که کیفیت سنگ های آنتیک پایین است و این سنگ ها نامناسب هستند.بلکه دقیقا برعکس است و سنگ های آنتیک از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند. البته در ساختار سنگ های آنتیک از سنگ های سخت دیگری مانند کوارتز، گرانیت استفاده می شود. البته سنگ های آنتیک دیگری نیز وجود دارند که از ضایعات دولومیت، مرمر، سنگ آهک ساخته شده اند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

ویژگی های استفاده از سنگ آنتیک بین کابینت در آشپزخانه چیست ؟

برخی از افراد تمایل دارند این محصول خود را با رنگ کابینت ها ست کنند جالب است که بدانید این کار به سادگی انجام می شود با توجه به تنوع رنگی که برای سنگ های آنتیک وجود دارد طراحان می توانند به سادگی سنگ های آنتیک بین کابینت را با کابینت ها هماهنگ کنند.

  • یکی از مهم ترین دلایلی که از سنگ های آنتیک برای فضای بین کابینت ها استفاده می کنند که امکان نصب آن ها بر روی زوایای مختلف دیوار وجود دارد. شما می توانید از این سنگ ها برای دیوارهای قوس دار و منحنی نیز استفاده کنید. امکان برش آن ها در سایزهای کوچک باعث شده که بتوانید مدل های شیک و زیبایی را خلق کنید. یاد بگیرید که چگونه خودمان سنگ آنتیک نصب کنیم .
  • از دیگر ویژگی های سنگ های آنتیک بین کابینت تنوع بالا در طرح و رنگ آن ها است.
  • یکی دیگر از قابلیت های سنگ آنتیک بین کابینت این است که می تواند به صورت ترکیبی با سایر سنگ ها و محصولات دکوراتیو امکان پذیر است.
  • سرعت اجرا و انجام کار در این نوع سنگ بسیار بالا است.
  • سنگ های آنتیک بین کابینتی بسیار سبک هستند و حمل آن ها به سادگی انجام می گیرد.
  • این مدل سنگ از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. مقاله قیمت سنگ آنتیک مطالب خوبی در این زمینه ارائه داده است .
  • از دیگر ویژگی های آن می توانیم به قابلیت انعطاف پذیری بالای آن در مقایسه با سایر سنگ ها اشاره کرد.
  • سنگ آنتیک کار شده بین کابینت به صورت طبیعی از نقش های در هم برهم ، رنگ های زیبایی برخوردار هستند که در هر بار مشاهده حس تازگی را ایجاد می کنند.
  • مهم ترین ویژگی این نوع سنگ های آنتیک مقاومت بالای آن ها در برابر آتش سوزی است.
  • یکی دیگر از مزایای سنگ آنتیک مذکور قابلیت جذب صدای محیط است که می تواند آلودگی صوتی را در محیط آشپزخانه به میزان زیادی کاهش دهد.
  • می توانید برای ایجاد زیبایی بیشتر این مدل سنگ آنتیک را با سنگ هایی که قیمت کمتری دارند و از رنگ مشابه ای برخوردار هستند به صورت تلفیقی در محیط آشپزخانه به کار گرفت.
  • می توانید از این نوع سنگ های آنتیک برای زیباتر شدن محیط سنتی ، کلاسیک، دیزاینهای خلاقانه و پست مدرن کمک بگیرید.
  • یکی دیگر از مزیت های این نوع سنگ قابلیت شستشوی آن است. این نوع سنگ را نباید با فشار یا با محلول های غلیظ آب و صابون و محلول هایی که پایه ی آن ها اسید است بشویید. بهتر است در صورت نیاز به شستشو با یک شوینده ملایم به آرامی سنگ را شستشو دهید.
سنگ آنتیک گرانیتی:

اگر به دنبال یک سنگ بین کابینتی فوق العاده هستید که در کنار مقاومت و استحکام از زیبایی منحصر به فردی برخوردار باشد می توانید سنگ آنتیک گرانیتی را انتخاب کنید. این مدل سنگ در مدل های مختلفی مانند صیقلی، تیشه ای و چکشی موجود است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

سنگ آنتیک ماسه ای:

یکی از انواع پرطرفدار سنگ های آنتیک در دو نوع مختلف مشاهده می شوند. در صورتی که ماسه های تشکیل دهنده ی این سنگ به وسیله ی کربنات کلسیم به هم چسبیده باشند این سنگ به عنوان سنگ آهکی آنتیک شناخته می شود. اگر ماسه به وسیله ی وجود سیلیس به همدیگر چسبیده باشند آن را با عنوان سنگ آهک سیلیسی می شناسند.

سنگ آنتیک تراورتن :

در کل می توانیم بگوییم که بیشتر سنگ های آنتیک از خرده های سنگ های تراورتن ساخته می شوند. سنگ های آنتیک تراورتن نسبت به انواع گرانیتی و کوارتز از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و می توان به راحتی آن ها را ساب و برش زد. این نوع سنگ ها از زیبایی فوق العاده ای برخوردار هستند.

درست است که سنگ های آنتیک می توانند زیبایی آشپزخانه ی شما را چند برابر کنند اما در برخی موارد نیز اگر در انتخاب آن ها دقت نکنید نتیجه ی عکس را دریافت خواهید کرد. در صورتی که آشپزخانه ی شما شلوغ و کوچک است از سنگ های آنتیک تیره برای فاصله بین کابینت ها استفاده نکنید زیرا نمای نامناسبی را به نمایش خواهد گذاشت. بهتر است برای این نوع آشپزخانه ها از سنگ های آنتیک روشن با طرح کمتر استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *