انواع سنگ آنتیک

سنگ آنتیک امروزه در زیبا سازی و معماری و دکوراسیون منزل حرف اول را میزند و دلایل زیادی هم وجود دارد که سنگ آنتیک امروزه اینگونه پر طرفدار شده از جمله مهمترین دلایل آن تنوع در طرح ، رنگ ، ابعاد و قیمت مناسب آن است.

با توجه به اینکه سنگ آنتیک در واقع از خورده سنگ ها و قطعات شکسته شده سنگ های بزرگ و مقداری مواد سیلیکونی و رنگ ها معدنی تولید می‌شود ، به همین دلیل دست تولید کننده برای تنوع دادن به طرح و مدل آن و حتی رنگ و ابعاد آن نیز بسیار باز است.

سنگ های آنتیک در انواع مختلف تولید می شوند.

سنگ های آنتیک در انواع مختلف تولید می شوند.

سنگ آنتیک مصنوعی و سنگ آنتیک طبیعی دو نوع از سنگ های اصلی آنتیک می باشد.

از بین این دو نوع سنگ آنتیک ، سنگ آنتیک مصنوعی به خاطر تنوع در رنگ و طرح و اندازه بسیار پر طرفدار تر است که روش ساخت آن از نوع سمنت پلاست می باشد و با توجه به اینکه در ابعاد مختلف قابل تولید می باشد ؛ به همین دلیل نیاز زیادی به برشکاری و پر شدن سنگها نمی باشد . حتی یکی از بارزترین خصوصیات سنگ آنتیک مصنوعی تخلخل نشدن آن بعد از نصب است چون در زمان تولید از مواد و تجهیزاتی استفاده می‌شود که از ریزش سنگ های آنتیک بعد از چسباندن جلوگیری می کند و همچنین به خاطر اینکه فضای خالی یا سوراخ در سطح سنگ وجود ندارد به هیچ وجه قارچ و باکتری و حشرات موذی جمع نمی‌شوند.

سنگ های آنتیک به اشکال و طرح ها و رنگ های مختلفی در شرکت سنگ آرین رویال در حال تولید می باشد که در چند گروه تقسیم می شود . یکی از مهمترین گروه های سنگ آنتیک مدل آجر نما می باشد که خود آجرنما نیز به ۴ طرح مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

سنگ های آنتیک به اشکال و طرح ها و رنگ های مختلفی در شرکت سنگ آرین رویال در حال تولید می باشد که در چند گروه تقسیم می شود . یکی از مهمترین گروه های سنگ آنتیک مدل آجر نما می باشد که خود آجرنما نیز به ۴ طرح مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

۱) آجر قزاقی : آجر قزاقی با ابعاد ۲۲ سانتی متر در 5.5 سانتی متر در قطر یک سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع ۲۴ کیلوگرم در رنگ های متنوع و زیبا در شرکت سنگ آرین رویال در حال تولید است .

۲) آجر ایسلندی : آجر ایسلندی با ابعاد ۲۲ سانتی متر در 6.5 سانتی متر و قطر یک سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع ۲۴ کیلوگرم در رنگ های بسیار مختلف و متنوع در شرکت آرین رویال تولید می شود .

۳) آجر بادبر : آجر بادبر با ابعاد ۳۰ سانتی متر در ۵ سانتی متر در قطر 4 سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع ۳۰ کیلوگرم در رنگ های گوناگون در شرکت سنگ آرین رویال در حال تولید می باشد .

۴) آجر هلندی : آجر هلندی با ابعاد 21 سانتی متر در 6.5 سانتی متر در قطر 3 و 2 سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع 35 کیلوگرم در رنگ های مختلف در این شرکت تولید می شود .

و اما مدل های دیگری از سنگ آنتیک به جز آجر ها در گروه تولیدی آرین رویال تولید می‌شود که به معرفی هر یک از آنها نیز می پردازیم .

۱) سنگ آنتیک پازلی : یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت می باشد که خود در چهار سایز کنار هم تولید می‌شود که ابعاد آن نیز ۵×۱۰ سانتی متر ۵×۲۰ سانتی‌متر و ۱۰×۱۰ سانتی‌متر و ۱۰×۲۰ سانتیمتر و وزن تقریبی هر یک متر مربع آن ۱۸ کیلوگرم می باشد که در رنگ های بسیار زیاد و متنوع تولید می شود . از مزایای سنگ آنتیک پازلی نصب متنوع آن به خاطر سایز های گوناگونی که دارد می توان اشاره کرد که از این سنگ آنتیک بیشتر در اتاق پذیرایی و اتاق خواب و دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود  .

۲) سنگ آنتیک بافت : این طرح خود از سه مدل سنگ با ابعاد ۲/۵×۲/۵ سانتی ‌متر و ۲/۵×۱۰ سانتی ‌متر و ۱۰×۱۰ سانتی متر و همچنین وزن تقریبی هر یک متر مربع ۲۰ کیلوگرم تشکیل می‌شود ؛ که بعد از اینکه موقع نصب در کنار هم قرار می گیرند نمای بسیار زیبایی در محیط به وجود می آورد . سنگ آنتیک مدل بافت نیز در رنگ های مختلف در این شرکت تولید می‌شود و از این سنگ بیشتر در آشپزخانه ها و دیوار پشت  تلویزیون و ستون ها استفاده می شود .

۳) سنگ آنتیک پروانه : ابعاد سنگ آنتیک پروانه ۲۰ سانتی متر در ۲۰ سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع آن ۳۰ کیلوگرم تشکیل می شود که در رنگ های زیادی در حال تولید در شرکت سنگ آرین رویال می باشد و از سنگ آنتیک پروانه معمولاً در روی دیوار آشپزخانه ها و دیوار پشت تلویزیون و دیوار اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد .

۴) سنگ آنتیک مدل پرنیان : ابعاد سنگ آنتیک پرنیان که خود در دو سایز تولید می شود ۲۵ سانتی متر در ۲۵ سانتی متر یکی از طرح‌های مدل پرنیان است و ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر  یکی دیگر از طرح‌ های پرنیان می‌باشد . وزن هر یک متر مربع این سنگ آنتیک ۲۵ کیلوگرم و مانند طرح های دیگر با تنوع رنگ بسیار زیاد در شرکت آرین رویال در حال تولید می باشد از هر دو مدل این سنگ معمولاً در اتاق پذیرایی و دیوار پشت تلویزیون و حتی دیوار آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می‌دهند .

۵) سنگ آنتیک حصیری : سنگ آنتیک حصیری نیز از دو مدل سنگ با ابعاد ۲/۵ سانتی متر در ۲/۵ سانتی متر و همچنین ۵ سانتیمتر در ۱۰ سانتی متر که در کنار هم به چند روش مختلف قابل نصب می باشد و وزن تقریبی آن در هر یک متر مربع ۱۵ کیلوگرم است که این مدل هم در رنگ های مختلف قابل تولید می باشد و از این سنگ آنتیک بیشتر در دیوار بین کابینت و دیوار پشت تلویزیون و حتی بر روی ستونها مورد استفاده قرار می دهند .

۶) سنگ آنتیک گیوتین : سنگ گیوتین که در واقع یکی از پرفروشترین مدل های سنگ آنتیک می باشد که ابعاد آن ۵ سانتیمتر در ۳۰ سانتی متر و وزن تقریبی آن در هر یک متر مربع ۲۸ کیلوگرم است که در رنگ های متنوع در حال تولید در شرکت سنگ آرین رویال می‌باشد . از سنگ آنتیک گیوتین معمولاً برای دیوار اتاق پذیرایی و دیوار پشت تلویزیون مورد استفاده قرار می دهند این طرح نیز در رنگ های مختلف قابل تولید می باشد .

۷) سنگ آنتیک مدل برش فرانسوی : سنگ برش فرانسوی با ابعاد ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر وزن تقریبی هر یک متر مربع ۳۰ کیلوگرم با رنگ های متنوع در شرکت آرین رویال تولید می شود از سنگ آنتیک برش فرانسوی معمولاً برای نصب در اتاق خواب ها و اتاق مدیریت و آشپزخانه ها و پذیرایی ها مورد استفاده قرار می دهند .

۸) سنگ آنتیک مثلثی : سنگ آنتیک مثلثی با ابعادی برابر با ۱۴ سانتی متر به شکل مثلث دارد که هر متر مربع آن وزن تقریبی ۲۵ کیلوگرم دارد ؛ که در رنگ های زیادی قابل تولید می باشد . از سنگ آنتیک مثلثی معمولاً برای نصب در اتاق پذیرایی و مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرد .

۹) سنگ آنتیک صوفیا : سنگ آنتیک صوفیا با ابعاد ۱۵ سانتی متر در ۱۵ سانتی متر می باشد که وزن تقریبی هر یک متر مربع آن نیز ۳۰ کیلوگرم است و در رنگ های مختلف در شرکت آرین رویال در حال تولید است . از سنگ آنتیک صوفیا برای نصب بر روی دیوار تلویزیون و دیوار پذیرایی و حتی دیوار اتاق مدیریت استفاده می کنند .

۱۰) سنگ آنتیک طرح دیاموند : سنگ دیاموند که ابعاد آن ۱۲ سانتی متر در ۲۴ سانتی متر و وزن تقریبی هر یک متر مربع آن ۳۲ کیلوگرم است که معمولاً در رنگ سفید تولید می‌شود . ولی در صورت سفارش مشتری در رنگ های مختلف قابل تولید است . از سنگ آنتیک طرح دیامون معمولاً برای نصب بر روی دیوار اتاق مدیریت و اتاق خواب استفاده می کنند .

شرکت سنگ آرین رویال در حال حاضر از گروه سنگ آنتیک خود این ۱۴ مدل را در خط تولید دارد که با توجه به تقاضای زیاد مشتریان و جهت تنوع دادن به محصولات خود در حال طراحی مدل های جدید نیز می باشد که در صورت تایید و ساخت قالب نیز به دیگر محصولات اضافه می گردد .

از هر نوع از سنگ آنتیک معمولاً در اتاق های پذیرایی ، دیوار پشت تلویزیون و دیوار ورودی ها و داخل آشپزخانه و دیواری کابینت و نمای داخلی و بیرونی ساختمان و اتاق مدیریت می توان استفاده کرد . البته معمولاً برای نمای بیرونی ساختمان از سنگ مدل پرنس و یا سنگ مدل مینیاتور بیشتر استفاده می‌کنند . البته در نمای داخلی ساختمان نیز هر مدل از سنگ آنتیک که مورد استفاده قرار گرفت حتماً می بایست قبل از چسباندن سنگ با تیشه دیوار را زخمی کرده تا چسب به خوبی عمل کند و بعد از نصب سنگ آنتیک نیز می بایست محلول سیلیکونی رزین را به صورت پاششی بر روی سنگ پاشید و بعد از خشک شدن متوجه می شویم که یک لایه مثل لعاب کاشی بر روی سنگ بسته که هم سنگ را ضد آب کرده و هم آن را قابل شستشو و هم اینکه سنگ آنتیک را بسیار مقاوم تر می کند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *